نخست وزیر کره جنوبی یکشنبه به ایران می‌آید

دفتر نخست وزیر کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد، «چونگ سیه کیون» برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی درباره روابط دو جانبه و سایر موضوعات یکشنبه هفته آینده به تهران سفر می‌کند.

دفتر «چونگ سیه کیون» در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: «نخست وزیر چونگ از طریق این دیدار فرصتی برای تقویت روابط دوستانه سنتی بین کره جنوبی و ایران و توسعه آنها به روشی آینده محور ایجاد خواهد کرد.»

بنا بر گفته دفتر نخست وزیر کره این سفر سه روزه بوده و از یکشنبه آغاز خواهد شد.

چند روز قبل پایگاه اینترنتی «اس‌بی‌اس» گزارش داده بود که سفر «چونگ سیه کیون» به ایران بلافاصله پس از انتخاب مجدد وی به‌عنوان نخست وزیر کره جنوبی صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، این اولین سفر خارجی چونگ سیه کیون پس از انتخاب دوباره وی به‌عنوان نخست وزیر کره جنوبی خواهد بود.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) اعلام کرد، در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره‌ای، و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان محترم صادر شد.

سعید خطیب زاده افزود: عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه، زمینه نگاه مثبت دادستان محترم را فراهم کرد.

گفتنی است، فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران روز چهارم ژانویه سال جاری اعلام کرد که نفتکش «ام‌تی هانکوک چیامی» با پرچم کره جنوبی را در خلیج فارس توقیف کرده‌اند.

پیشتر رسانه‌های کره جنوبی احتمال آزادسازی نفتکش را دلیلی بر پیشرفت در زمینه پول‌های مسدودشده ایران در بانک‌های کره‌ای عنوان کرده بودند.

خبرگزاری یونهاپ با مطرح کردن این سؤال «هنوز معلوم نیست چرا ایران با آزادی نفتکش و کاپیتانش موافقت کرده است؟» نوشت: گمانه‌‎زنی‌ها حاکی از آن است که در خصوص درخواست ایران برای دریافت هفت میلیارد دلار دارایی خود پیشرفت‌هایی به دست آمده است.

دیدگاه