کدخدایی: احراز صلاحیت منوط به رای ۷ عضو شورای نگهبان است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری منوط به رأی ۷ عضو شورای نگهبان است.

به گزارش جهان مانا به نقل از ایسنا عباسعلی کدخدایی در این باره گفت: مبنای ما در شورای نگهبان در حوزه ریاست جمهوری، قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری است. پیرو آن مصوبه ای در شورای نگهبان داشتیم که شرایطی را اعلام کردیم و به دوستان وزارت کشور اعلام کردیم و از فردا شورا کار خودش را آغاز می کند.

وی افزود: اداره کل انتخابات شورای نگهبان مسئولیت بررسی اولیه و تهیه اسناد و مدارک لازم را برعهده دارد که این کار امروز شروع شده است و ان‌شاءالله تا فردا سعی می کنند تعداد پرونده ای که اسناد و مدارکش آماده شده را در اختیار شورای نگهبان قرار دهند و ما از فردا کار رسیدگی پرونده‌ها را در شورا داریم.

کدخدایی درباره ملاک احراز صلاحیت داوطلبان گفت: ملاک ما رأی نهایی اعضای شورای نگهبان است و با توجه به ۱۲ نفر عضو شورای نگهبان، ۷ رأی مثبت برای احراز صلاحیت لازم است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری گفت: بحث تبلیغات در ریاست جمهوری فرصت ۲۰ روزه است که از هفتم شروع می شود و تا یک روز قبل از رای گیری. یعنی ۲۷ خرداد ماه ممنوعیت تبلیغات را داریم و ۲۸ هم رای گیری است.

وی افزود: کسانی که برای پست ریاست جمهوری نامزد شدند و می خواهند کشور را از طریق قانون اداره کنند، در گام اول که تبلیغات هست باید تبلیغات منطقی با الزامات قانونی داشته باشند و از ساختار شکنی پرهیز کنند و مطالبی که خلاف منافع ملی هست را بیان نکنند.

کدخدایی یادآور شد: مقام معظم رهبری تعبیر خوبی داشتند و در وعده های انتخاباتی فرمودند صحبت های فریبنده و وعده های غیر قابل اجرا داده نشود و واقعیت‌ها گفته شود و هر کسی که برنامه ای دارد و این برنامه می تواند مشکلات کشور را حل کند، آن برنامه‌ها را به خوبی معرفی کند.

دیدگاه