آمریکا احتمال دورهای بعدی مذاکرات با ایران را منتفی نمی‌داند

ایالات متحده آمریکا احتمال ششمین دور و احتمالا دورهای بعدی مذاکرات غیر مستقیم با ایران را منتفی نمی‌داند.

به گزارش جهان مانا به نقل از دویچه وله، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یک روز پس از پایان پنجمین دور مذاکرات وین گفت که معتقد است احتمال رسیدن به یک توافق در دور بعدی مذاکرات وجود دارد. این در حالی است که دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند سخت‌ترین بخش مذاکرات هنوز پیش روست.

پرایس گفته پس از پایان پنجمین دور مذاکرات در روز چهارشنبه دوم ژوئن همچنان مشکلاتی پیش روست و دید او نسبت به مقامات اروپایی محتاطانه‌تر است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما انتظار داریم که دور ششم و نیز دورهای بعدی برگزار شود اما مشکل این است که مذاکرات غیر مستقیم است و این موضوع را پیچیده می‌کند.»

ایران از مذاکره مستقیم با آمریکا امتناع کرده و گفته تنها با برداشتن تمامی تحریم‌ها حاضر به بازگشت به تعهداتش در برجام است.

ند پرایس همچنین تصریح کرده که بین ایران و سایر شرکایی که آمریکا در این زمینه با آنها همکاری می‌کند، بی‌اعتمادی وجود ندارد.

مذاکرات بر سر احیای برجام بین ایران و پنج کشور بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه و به طور غیر مستقیم با آمریکا پنج دور در وین برگزار شده است. دور ششم این مذاکرات قرار است هفته آینده آغاز شود.

دیدگاه
اخبار بازرگانی