علی لاریجانی : دل‌خوری‌ها نباید مانع حضور در پای صندوق‌های رای شود

علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری با دعوت از مردم برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای ، گفت : امروز مصالح ملی بر هر چیزی رجحان دارد و نابسامانی‌ها و دلخوری‌ها نباید مانع حضور در پای صندوق‌های رای شود.

به گزارش جهان مانا به نقل از ایرنا ، رییس سابق مجلس شورای اسلامی که رایش را در استانداری مازندران واقع در ساری به صندوق انداخت ، افزود : آنچه که مهم است باید تلاش کنیم انتخابات را که سرمایه ملی برای حل مشکلات کشور است ، بدرستی برگزار و همه مشارکت کنیم و نباید اجازه دهیم مشکلات و دلخوری ها بر انتخابات اثرگذاری کند.

وی که با خبرنگاران گفت و گو می کرد ، با تاکید بر این که حضور مردم در پای صندوق های رای در حل مشکلات داخل کشور و در عرصه بین المللی تاثیر گذار است ، گفت : اگر معتقد به عدالت در کشور هستیم ، عدالت در ساحت سیاست معنای مهمش مشارکت سیاسی است و معنای اصلی مشارکت سیاسی هم حضور در صحنه انتخابات است.

لاریجانی تاکید کرد : در عرصه سیاسی و انتخابات هر چه مسابقه دقیق و متوازن باشد ، عدالت بهتر محقق می شود .

وی با اظهار این که عملکردها در بخش های مختلف حکومت و قوا بر مشارکت سیاسی مردم تاثیر دارد ، گفت : رسانه ها نقش ایجابی در گفتن حقایق به مردم و خدماتی که ارائه می شود ، دارند . رسانه ها عامل انتقال دهنده خدمات هستند و اطلاع رسانی و نقد و بررسی از سوی آنان نیز بسیار مهم است.

لاریجانی تاکید کرد : من فکر می کنم رای ندان قهر با خودمان است . امروز مصالح کشور به خودمان بستگی دارد. البته اگر اشکالی هم وجود دارد باید رفع کنیم ولی نباید از صحنه سیاسی قهر کنیم. قهر کردن راه حل نیست نگاه مثبت باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید همه سازنده و راه حلی برای مشکلات داشته باشیم .در مقابل مشکلات کشور باید نگاه اصلاحی و راه حل پیدا کرد چرا که سرنوشت خودمان است.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که با رای ندادن مشکلات تشدید نیز می شود ، گفت : انتخابات سالم و منظمی در حال برگزاری است و هر چه مشترکت بیشتر باشد در واقع پشتیبانی خوبی در حل مشکلات کشور به وجود می آید.

لاریجانی گفت : بررسی ها نشان می دهد که وزارت کشور ، استانداران و مسئولان اجرایی و نظارت بدرستی پای کار هستند.

دلایل رد صلاحیت باید گفته می‌شد

رییس سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی در باره علت حضورش در مازندران برای شرکت در انتخابات ، توضیح داد : من متعلق به استان مازندران هستم و علاقه مند بودم که رای خود را در کنار مردم استانم به صندوق بیندازم.

مشاور مقام معظم رهبری با تاکید بر این که همه باید تلاش کنند تا اگر اشکالی در کشور وجود دارد در آینده رفع شود ، در پاسخ به پرسشی در باره دلایل ردصلاحیتش هم پاسخ داد : هنوز دلایل رد صلاحیت را به من نگفته اند.

وی افزود : البته منطقی این بود که در حین بررسی ها دلایل عدم صلاحیت به افراد گفته می شد چون طبق قانون اگر صلاحیت کسی احراز نشود ، باید کتبا به او اطلاع داده شود و فکر می کنم بر مبنای سیاست کلی رهبری نیز می بایست به افراد اعلام کتبی می شد.

لاریجانی گفت : البته سال ۱۳۷۸ قانونی در مورد رسیدگی و شکایات در انتخابات مصوب شد که الزام به گفتن دلایل رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان به نامزدها دارد.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی با اظهار این که اکنون فقط مشارکت مردم در عرصه انتخابات مهم است ، افزود : فرصت برای ابراز نظر در باره اینگونه مسایل وجود دارد.

لاریجانی همچنین در باره نظرش پیرامون رقابت های انتخاباتی هم گفت : من دیدار انتخاباتی با نامزدهای ریاست جمهوری نداشتم و بحثی در مورد انتختابات در این زمینه از سوی من صورت نگرفته است.

وی افزود: حکمرانی درست این است که سیاستمداران بر حسب وضعیت و شرایط نگاه مثبت داشته باشند و من نیز با نظر مثبت در کنار این نظام هستم.

لاریجانی گفت : من نگاهم را به لحاظ گفتاری در دولت آینده مطرح می کنم ، اما مشارکت نخواهم داشت.

دیدگاه