شکایت مکرون بخاطر شبیه‌سازی تصویرش با چهره هیتلر روی بیلبورد تبلیغاتی

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از صاحب یک تابلوی تبلیغاتی که روی آن عکس وی به شکل آدولف هیتلر در جریان تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی به نمایش درآمده بود، شکایت کرد.

میکل‌آنژ فلوری صاحب حدود ۴۰۰ تابلوی تبلیغاتی است که یکی از آنها رئیس جمهوری را وادار به شکایت از وی کرده است.

این شهروند فرانسوی که در جنوب شهرستان وار زندگی می‌کند روز چهارشنبه در واکنش به این ماجرا با انتشار توییتی نوشت: «تازه متوجه شدم که در پی شکایت رئیس جمهوری باید فردا به پاسگاه شهر تولون مراجعه کنم.»

پوستری که روی بیلبورد متعلق به میکل‌آنژ فلوری نقش بست و در جریان تظاهرات هفته‌های اخیر علیه واکسیناسیون اجباری و وضع محدودیت‌های تازه برای استفاده افراد غیرواکسینه از خدمات تفریحی، رفاعی و فرهنگی در تولون به نمایش درآمد امانوئل مکرون را با یونیفورم نظامی رهبر نازی آلمان به همراه سبیلی کوچک به نمایش گذاشته بود.

در این تصویر همچنین محفف نام حزب تحت رهبری امانوئل ماکرون (جمهوری به پیش) به شکل صلیب درآمده و در کنار بیلببورد این عبارت نوشته شده است: «فرمان ببرید و واکسن بزنید.»

این تصویر روی دو تابلوی بزرگ تبلیغاتی به ابعاد چهار متر در سه متر در جاده چهار بانده‌ای واقع در نزدیکی ورودی شهر تولون طی روزهای اخیر به نمایش گذاشته شد.

بیلبورد جنجالی با تصویر به شکل هیتلر درآمده ماکرون که رئیس جمهوری فرانسه از صاحب آن شکایت کردشبکه‌های اجتماعی
رسانه‌های فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کردند که دادستانی تولون تحقیقات در خصوص این پرونده علیه آنچه «توهین عمومی» عنوان شده را آغاز کرده است.

جرم «توهین به رئیس جمهور» سال ۲۰۱۳ با حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر که با محکومیت فرانسه همراه بود، لغو شد اما رئیس دولت مانند هر شهروند عادی طبق قوانین مدنی حق دارد از حمایت قانونی در برابر هرگونه توهین و افترای عمومی برخوردار شود.

دیدگاه