باد شدید و رگبار باران در ۲۴ استان کشور

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه، ۱۵ و ۱۶ مرداد)، به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر مناطقی از ۲۴ استان کشور با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید مواجه خواهند شد.

به گزارش جهان مانا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور طی امروز و فردا در مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و ارتفاعات غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، استان فارس، ارتفاعات استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و استان مرکزی، دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، سمنان و تهران؛ به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.در مناطق مستعد احتمال ریزش گرد و خاک نیز وجود دارد.

همچنین روز شنبه (شانزدهم مرداد) بارش‌ها در مناطق یاد شده ادامه می‌یابد و بر میزان بارش در شمال غرب و غرب کشور افروده خواهد شد.

روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، به جز بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی و شمال اردبیل که بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.روز سه شنبه نیز بیشتر نقاط کشور با جوی آرام و آسمانی صاف رو به رو می‌شود.

طی ۵ روز آینده در مناطقی از شمال شرق، شرق همچنین مرکز کشور، جنوب شرق کشور، به ویژه منطقه زابل و خراسان جنوبی در بعضی از ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا وجود دارد.

همچنین طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

امروز شهر تهران در بعد از ظهر نیمه ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد را تجربه می‌کند.برای تهران(مهرآباد) امروز آسمان قسمتی ابری و در بعد از ظهر نیمه ابری خواهد بود و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

همچنین، حداکثر دما در تهران (مهرآباد) امروز به ۳۵ درجه بالای صفر و حداقل دما به ۲۵ درجه بالای صفر خواهد رسید.

دیدگاه