هجوم عربستانی‌ها به صفحه گنج‌زاده و داور فینال کاراته المپیک

عربستانی‌ها هنوز با تصمیم داوران دیدار فینال کاراته المپیک کنار نیامده اند.

به گزارش جهان مانا، بعد از بازنده اعلام شدن کاراته کای عربستانی در فینال المپیک برابر سجاد گنج زاده حمایت های زیادی از این ورزشکار در کشورش صورت گرفته است. طارق که می توانست عنوان اولین مدال آور طلایی ورزش این کشور در المپیک را از آن خود کند با تصمیم داوران دیسکالیفه شد تا مدال طلا را از دست بدهد.

رویترز در این خصوص گزارش داده: «این فینال برای عربستانی ها بسیار مهم بود چراکه آنها در تاریخ حضورشان در المپیک هرگز به مدال طلا نرسیده اند. 2 مدال نقره و 2 مدال برنز در کارنامه ورزشی تاریخ عربستان در المپیک دیده می شود که با توجه به جمعیت 35 میلیون نفری، این کشور یکی از بدترین عملکردها را از نظر کسب مدال طلا در تاریخ المپیک داشته است. عربستان از المپیک 1972 مونیخ برای اولین بار در المپیک حاضر شد. 1 نقره و 1 برنز المپیک 2000 سیدنی، 1 برنز المپیک 2012 لندن و 1 نقره المپیک 2020 توکیو در کارنامه ورزشی این کشور ثبت شده است.

عبدالعزیز بن ترکی الفیصل وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک عربستان و همه مردم این کشور، طارق حامدی را شایسته دریافت مدال طلا و قهرمان المپیک می دانند! وزیر ورزش عربستان گفت: قهرمان المپیک ما جایزه مدال طلا (پنج میلیون ریال سعودی) را به خاطر برتری، خلاقیت و نمایش افتخارآمیز خود مقابل ستارگان جهان می‌گیرد. تو شایسته آن هستی قهرمان! به اذن خدا آینده در مقابل توست.

برای اولین بار است که عربستان، پاداش مدال طلا را به ورزشکار خود اهدا می کند. 5 میلیون ریال سعودی معادل 1.33 میلیون دلار است. گفتنی است این پاداش از سوی وزارت ورزش عربستان به او اهدا می شود و قطعا خانواده سلطنتی عربستان نیز از این ورزشکار تقدیر خواهند کرد.»

حمله مجازی عربستانی‌ها به داور ترک دیدار

با این حال عربستانی ها از دیروز در فضای مجازی به شدت نسبت به تصمیم داوران دیدار فینال معترض هستند. بسیاری از کاربران عرب و مشخصاً عربستانی ها با پیدا کردن صفحه اوگور کوباش داور ترک این مبارزه که نقش اصلی را در تعیین قهرمان المپیک داشت، به او و مردم ایران توهین کردند. این توهین ها در توییتر نیز به طور گسترده ادامه یافت که البته با واکنش کاربران ایرانی همراه شد به طوری که پست آخر صفحه داور ترک در اینستاگرام به حدود 50 هزار کامنت رسید. اوگور کوباش مجبور شد کامنت ها را محدود کند.

عربستانی ها این داور را به دریافت رشوه متهم کرده اند و با ایموجی دلار زیر آخرین پست او به تصمیم او اعتراض کرده اند.

دیشب و زیر پست قهرمانی سجاد گنج زاده در صفحه شخصی اش هم کاربران عربستانی حضور فعالی داشتند آنها زیر پست گنج زاده پرچم عربستان را کامنت گذاشتند و کاراته کای ایران را متهم به نقش بازی کردن برای دریافت مدال طلا کردند.

موضوعی که با واکنش کابران ایرانی مواجه شد و بحث و جدل میان علاقه مندان به ورزش دو کشور زیر این پست بالا گرفت.

محمد حامدی، پدر طارق حامدی کاراته کای عربستانی هم در گفت و گویی که با روزنامه الاقتصادیه عربستان داشت تاکید کرد که به پسرش افتخار می کند که توانست مدال نقره المپیک را به دست آورد.

او در واکنش به اتفاقات فینال گفت: در تمام نبردهای که طارق به میدان رفت برای او دعا کردم. باید اعتراف کنم که وقتی تلاش طارق را که می دیدم اشک شوق ریختم با این حال ناراحت شدم که نتوانست مدال طلا را کسب کند.

او ادامه داد: ما از ظلمی که داور در بازی فینال به طارق کرد ناراحت شدیم. حرکت طارق دفاع از خود بود و اصلا هجومی نبود با این حال سجده شکر به جای آوردم و گفتم حسبی الله و نعم الوکیل. طارق یک مدال تاریخی را از دست داد اما در آینده جبران خواهد کرد.

منبع: قرن نو

دیدگاه