ترامپ: من نبودم، صد میلیون نفر از کرونا می‌مردند

ترامپ در مصاحبه با دن بونگینو، مجری فاکس‌نیوز گفت: فکر می‌کنم اگر ما در دوره دولت ترامپ به واکسن نمی‌رسیدیم، صد میلیون تن درست مثل چیزی که در ۱۹۱۷ داشتیم، می‌مردند. در آنفلوانزای اسپانیایی ۱۰۰ میلیون تن، تا ۱۰۰ میلیون تن جان دادند.

به گزارش جهان مانا به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا برآورد کرد که بدون تلاش‌های دولتش برای رسیدن به واکسن کرونا، تعداد تلفات ناشی از کووید ـ ۱۹ به صد میلیون تن می‌رسید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت اگر ابتکارعمل دولتش برای تهیه سریع واکسن به منظور مقابله با کرونا ویروس نبود، مرگ‌ومیر ناشی از این بحران شبیه پاندمی آنفلوانزای اسپانیا در بیش از یک قرن پیش می‌شد.

ترامپ در مصاحبه با دن بونگینو، مجری فاکس‌نیوز که شامگاه شنبه پخش شد، گفت: فکر می‌کنم اگر ما در دوره دولت ترامپ به واکسن نمی‌رسیدیم، صد میلیون تن درست مثل چیزی که در ۱۹۱۷ داشتیم، می‌مردند. در آنفلوانزای اسپانیایی صد میلیون تن، تا صد میلیون تن جان دادند. فکر می‌کنم ما به آن حد می‌رسیدیم.

برآورد‌ها از میزان تلفات آنفلوانزای اسپانیایی که بین سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ در سراسر جهان مشاهده شد، متفاوت است، اما برخی از کارشناسان میزان مرگ‌ومیر را بین پنجاه میلیون و صد میلیون در سراسر جهان تخمین م‌یزنند. براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، میزان تلفات ناشی از کرونا در سراسر جهان حدود ۴.۳ میلیون تن است و بیش از ۶۱۶ هزار تن در ایالات متحده جان باخته‌اند.

براساس آمار مرکز پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، بیش از ۱۶۶ میلیون تن یا به‌عبارتی نیمی از جمعیت ایالات متحده فعلاً به‌طور کامل واکسینه شده‌اند؛ اما جهش‌های کووید ـ ۱۹ به‌ویژه نوع دلتا، کانون‌های بیماری در سراسر این کشور ایجاد کرده و بنابراین صحبت‌هایی از اعمال دوباره محدودیت‌ها و همچنین تزریق دُز‌های تقویتی به گوش می‌رسد.

دونالد ترامپ در صحبت‌هایش گفت که «طرفدار بزرگ» تزریق واکسن است، اما همچنین از کسانی که انتخاب کرده‌اند که واکسن نزنند، حمایت کرد. رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت: من باید طرفدار بزرگ واکسن باشم، چون من کسی هستم که موجب شدم این کار به‌سرعت صورت بگیرد. این کار را در کمتر از نُه ماه انجام دادم. قرار بود این کار پنج سال طول بکشد. آنها هرگز نمی‌توانستند این کار را انجام دهند؛ بنابراین من یک طرفدار بزرگ واکسن هستم. همچنین من طرفدار بزرگ آزادی‌هایمان و مردمی هستم که برای خودشان واکسن نزدن را انتخاب کردند. توصیه من به آنها این است که این کار را انجام دهند و مورد حفاظت باشند.

دیدگاه