وزیر بهداشت: سرم به زودی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع سرم در داروخانه‌های کشور طی ۲، سه روز آینده برای مصرف عموم مردم خبر داد.

سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز منتخب کرونا در بخش بیماران سرپایی در منطقه سیدی مشهد افزود: مدتی به دلیل کاهش تولید یکی از کارخانه های سرم‌سازی و توقف خطوط تولید، سرم در کشور کم شد و قرار شد سرم وارد شود اما انجمن تولیدکنندگان به مجلس معترض شدند که با این که تولید در داخل وجود دارد می خواهند سرم وارد کنند.

وی اضافه کرد: آقایان صورتجلسه کردند و تعهد کردند که تا تاریخی سرم را برسانند تا واردات انجام نشود اما نتوانستند تولید و میزان سرم مورد نیاز را برسانند و متاسفانه ناگهان مصرف داورهای ضد ویروس در کرونا از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار به پنج تا ۶ میلیون در ماه رسید و همه این داروها باید با سرم مصرف شوند.

وزیر بهداشت گفت: مقادیری سرم هم قرار بود از طریق هندوستان وارد کشور شود که دادستان هند اجازه خروج نداد، لذا سرم را از چهار روز قبل از مسیرهای دیگر وارد کردیم و روز گذشته به اندازه کافی توزیع شد و از ۲ تا سه روز آینده و در واردات بعدی نیز توزیع در داروخانه‌ها برای عموم آغاز خواهد شد و نمی گذارم سلامت مردم لگدمال برخی حرفهای بیهوده و توخالی شود.

نمکی در خصوص دارو نیز گفت: مشکل خاصی در کشور نداریم و به رغم همه فشارها و مصرف بالا مشکلات حل و فصل می شود.

وی هدف از سفر خود به مشهد را برای بررسی وضعیت کرونا در استان و عوامل موثر در ایجاد این خیز عنوان کرد و ادامه داد: توسعه واکسیناسیون با جدیت دنبال می‌شود و با تامین واکسن به اندازه کافی، رکورد روزانه تزریق نزدیک به ۶۵۰ هزار دوز واکسن را تجربه کرده‌ایم و به سمت ۷۰۰ هزار دوز و بالاتر می رویم و به پشتوانه تامین واکسن تا تزریق یک میلیون دوز را هدف قرار داده‌ایم.

وزیر بهداشت گفت: هم‌اینک واکسیناسیون گروه‌های هدف از ۵۰ سال به بالا و در حاشیه شهرهایی مثل مشهد که تراکم بالا دارد از ۴۰ سال به بالا در حال انجام است و در مرحله بعدی گروههای سنی پایین‌تر را شروع می‌کنیم.

دکتر نمکی با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های واکسیناسیون متعدد در مشهد ادامه داد: امروز ظهر نیز پایگاه های متعدد دیگری در قسمتهای پرتراکم به خصوص حاشیه شهر برای تامین کافی واکسن و تیم واکسیناتور و استفاده از ظرفیت بسیج فعال و واکسیناسیون با واگذاری حاشیه شهر به نیروهای بسیج با سرعت دنبال می شود و مراکز سرپایی کرونا نیز قرار است ۲۴ ساعته شوند.

دیدگاه