افشای دلیل عدم حضور نیکزاد و امیرآبادی در کابینه رئیسی

رئیسی گفت: مطلقا در انتخاب افراد سفارش فامیلی و نسبی نبوده است. سعی کردیم افراد شایسته را معرفی کنیم. شاخص‌های رهبری برای انتخاب افراد برای شنیدن نیست و ما هم برای انتخابات به آن‌ها توجه کردیم.

به گزارش جهان مانا، سید ابراهیم رئیسی، در جلسه امروز مجلس در دفاع از کابینه پیشنهادی‌اش گفت: در کابینه تلاش شده ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی باشد. روش انتخابات همکاران به این شکل بوده که یک فراخوانی در سایت کردیم و مردم و نخبگان افراد بسیاری را معرفی کردند و این مشارکت مردم در معرفی نیروهای کارآمد برای دولت موثر بود.

وی ادامه داد: وزرای پیشنهادی غیر از دو وزیری که در این اواخر معرفی شدند بقیه ده‌ها بار نامشان در سایت آمده بود و بعد اسامی به ۹ کارگروه ارسال شد. بعد هم این افراد مصاحبه شدند و سپس خودم هم با عزیزان دیدار داشتم و از مراجعی مانند قوه قضائیه نیز استعلام شدند.

رئیس دولت سیزدهم گفت: ما سراغ بسیاری از افراد که نامشان در ذهن شما است رفتیم. برخی از دوستان ترجیحشان در مجلس بود مانند آقای نیکزاد و آقای امیرآبادی. مطلقا در انتخاب افراد سفارش فامیلی و نسب نبوده است. سعی کردیم افراد شایسته را معرفی کنیم. شاخص‌های رهبری برای انتخاب افراد برای شنیدن نیست و ما هم برای انتخابات به آن‌ها توجه کردیم.

دیدگاه