دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در استان تهران از امروز

با رسیدن مجموع واکسن‌های تزریق شده به عدد 30 میلیون و 338 هزار و 254 دوز، رکورد تزریق واکسن در کشور شکسته شد. هم اکنون مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به عدد ۳۰ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۲۵۴ دوز رسیده است و خبرها حکایت از این دارد که 90 میلیون دوز واکسن کرونا نیز تا آبان وارد کشور می‌شود.

به گزارش جهان مانا، تاکنون ۱۹ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۵۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۳۰۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز دوشنبه ۲۹ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۴۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود که با احتساب آمار اعلامی دیروز از سوی وزارت بهداشت، از ظهر روز دوشنبه تا ظهر دیروز ۸۸۴ هزار و ۸۱۰ دوز واکسن کرونا تزریق شده است.دیروز فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران هم اعلام کرد: تاکنون ۳۳ درصد از جمعیت هدف استان برمبنای جمعیت ساکن، در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که این از میانگین کشوری بالاتر است.
دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در این‌باره گفت: «مجموع آمار واکسن تزریق شده در استان تهران از ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار دوز گذشته است که سهم استان در دوز اول و دوم دریافت شده از مرز یک میلیون و ۷۵۰هزار نفر عبور کرده است.»
واردات ۹۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا آبان

رئیس جمعیت هلال احمر درباره واردات واکسن کرونا گفت: تا آبان ماه ۹۰ میلیون دوز واکسن را از کانال صلیب سرخ وارد می‌کنیم.

کریم همتی گفت: با توجه به تماسی که ریاست جمهوری کشورمان با ریاست جمهوری چین داشتند، اتفاق مثبتی افتاد. در عین حال جلسات مربوطه به‌صورت دو بار در هفته به ریاست معاونت اول ریاست جمهوری تشکیل می‌شود.

وی افزود: همه دستگاه‌ها در این کار دخیل هستند و جلسات مرتبط هم به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری تشکیل می‌شود.

همتی ادامه داد: بر این اساس در شهریور ماه ۲۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌شود و قول مساعدی هم داده شده که از همین کانال ۲۰ میلیون دوز دیگر هم اضافه شود و در شهریور ماه وارد کنند. آنچه قطعی است، واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن در شهریور ماه و ۳۰ میلیون دوز هم در مهر و آبان ماه وارد می‌شود که مجموعاً ۸۰ میلیون دوز واکسن می‌شود.
بنابر اعلام صفحه اینستاگرامی رئیس جمعیت هلال احمر، در عین حال ۱۰ میلیون دوز هم مازاد بر این است که برای سنین دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال وارد می‌شود که بر این اساس جمعاً باید منتظر ورود ۹۰ میلیون دوز واکسن باشیم.

همتی همچنین با بیان اینکه بزودی اتباع خارجی و مهاجران مقیم ایران واکسینه می‌شوند، گفت که پس از مکاتبات انجام شده، مقرر شد که یونیسف تعدادی واکسن برای ایمن‌سازی اتباع خارجی ساکن در ایران، در اختیار هلال‌احمر قرار دهد. هلال‌احمر نیز به‌صورت مجزا منابعی را برای واکسیناسیون اتباع خارجی درنظر خواهد گرفت. احتمالاً یک میلیون دوز واکسن نیز از سوی یونیسف به ایران اختصاص داده می‌شود تا واکسیناسیون اتباع خارجی آغاز شود.
استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان تهران از دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در استان از امروز خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی گفت که در حال حاضر بیماران سرپایی ۹ درصد و بیماران بستری ۸/۶ درصد در استان تهران کاهش داشته اما متأسفانه هنوز آمار فوتی‌ها بالا است. به‌گفته او، در حال حاضر میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان ۶۴ درصد است این در حالی است که تراکم جمعیت در استان تهران بسیار بالا است.

محسنی بندپی سپس گفت: تا عصر روز یکشنبه، ۳۶ درصد مردم استان با عدد پنج میلیون و ۱۱۶ هزار و ۷۱۹ نفر در استان تهران واکسینه شده‌اند که در مقایسه با آمار کشوری این آمار قابل قبول است.اگر بازگشایی مدارس را به تعویق انداختیم به این خاطر است که دانش‌آموزان باید هر دو‌ دوز واکسن را دریافت کنند تا بعدها با مشکل مواجه نباشیم.

افراد بالای 45 سال برای تزریق واکسن کرونا ثبت‌نام کنند

سامانه ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا salamat.gov.ir برای افراد ۴۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۵۵ و قبل) باز است.
مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، اعلام کرد: سامانه ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا salamat.gov.ir برای افراد 45 سال به بالا (متولدین 1355 و قبل) باز شد.افراد 35 تا 44 سال (متولدین 1356 تا 1365) که ساکن استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام و نوبت تزریق واکسن دریافت کنند. بزودی این سامانه برای دانشجویان و طلاب سراسر کشور باز خواهد شد.

منبع: ایران

دیدگاه