دعوت بزرگان آسیا به جلسه سرنوشت ساز فیفا و غیبت عجیب علی دایی برای تعیین تکلیف جام جهانی

فیفا این هفته نشستی در خصوص طرح عربستانیها برای جام جهانی در دوحه قطر برگزار خواهد کرد.

به گزارش جهان مانا، بعد از پیشنهاد عربستان برای برگزاری جام جهانی به صورت دوسال یک بار این طرح در کنگره فیفا با 166 رای موافق روبه رو شد با این حال قرار بر این شد تا این پیشنهاد دوباره مورد بررسی قرار بگیرد.

حالا الشرق الوسط در این خصوص گزارش داده که این هفته قرار است جلسه ای با حضور مربیان و بازیکنان سرشناس سابق دنیا در این خصوص برگزار شود. جلسه ای که در دوحه قطر خواهد بود.

گروه مشورتی که در حال حاضر در دوحه حضور دارد متشکل از بیش از ۸۰ بازیکن و مربی است. اما در حالی که از آسیا نفراتی مانند سامی الجابر عربستانی ،کیسوکه هوندا و علی الحبسی از عمان در این نشست حضور دارند نامی از علی دایی دیده نمی شود. این در حالی است که دایی پیش از این عضو کمیته فنی فیفا بود.

نفراتی مانند رونالدو و کارلوس از برزیل، لوتار ماتئوس و سامی خدیرا از آلمان، پیتر اشمایکل از دانمارک، دیوید ترزگه از فرانسه، مایکل اوون و جان تری از انگستان، مارکو فان باستن از هلند، زانتی، زابالتا و ماسکرانو از آرژانتین، دروگبا از ساحل عاج، مارکو ماتراتزی از ایتالیا، نونو گومز از پرتغال، هم از سایر قاره ها در این جلسه حضور خواهند داشت.

نشست سرنوشت ساز تعیین فاصله جام جهانی ها در حالی برگزار خواهد شد که اروپاییها به شدت با این طرح مخالف هستند. چفرین رییس اتحادیه اروپا معتقد است برگزاری جام جهانی به صورت دوسال یک بار خاصیت منحصر به فرد بودن این رویداد را کم خواهد کرد.با این حال کنفدراسیون فوتبال آفریقا با 55 عضور در فیفا و همین طور برخی از تیم های آسیایی درجه دو وسه از این طرح حمایت کرده اند.

منبع: قرن نو

دیدگاه