واکنش عضو جامعه روحانیت مبارز: اصولگراها انسان های عاقلی هستند و زود قضاوت نمی کنند

حجت الاسلام حسین ابراهیمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز درباره سکوت بزرگان اصولگرا در قبال اقدامات دولت ابراهیم رییسی عنوان می کند که اصولگراها انسان های عاقلی هستند و زود قضاوت نمی کنند.

به گزارش جهان مانا، این عضو جامعه روحانیت مبارز درباره تکرار تجربه احمدی نژاد در مورد رییسی، اظهار می کند آینده نگر نیستیم که بدانیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

*آقای ابراهیمی! ارزیابی شما از این روند انتصابات در دولت آقای رئیسی و انتقاداتی که به آن وارد می شود، چیست؟

در مورد انتصابات نمی دانم کجا انتصاباتی صورت گرفته است که قبیله ای یا قوم و خویشی است یا اطرافیان خودشان را منصوب کردند من تصور می کنم این ها جنبه تبلیغاتی و تخریبی دارد، این ها واقعیت نیست زیرا گروه های کارشناسی که آقای رئیسی پیش بینی کردند و این افرادی که گزینش می کنند در گروه ها ارزیابی می شوند، شناسایی می شوند و در مورد آنها بررسی صورت می گیرد تا افرادی کارآمد باشند اگر افراد کارآمد بودند اما قوم و خویش باشند چه مشکلی ایجاد می کند؟ شایسته سالاری مهم است.

انتصابات قوم و خویش مشکلی ندارد چون….

من معتقدم قوم و خویش هیچ مشکلی ندارد. پیامبر گرامی اسلام اولین کسی را که فرمود علی (ع) وزیر من است، امیر المؤمنین بود که از خویشان ایشان بود و در خانواده شان بزرگ شده بود. باید شایسته سالاری را تعقیب کرد. اگر کسی توانایی داشته باشد، کارایی داشته باشد، مورد اعتماد هم باشد و انگیزه کار داشته باشد چه مشکلی ایجاد می کند که برخی بخواهند سر و صدا راه بیاندازند. نکته دوم اینکه از کجا به اثبات رسیده که انتصابات قوم و خویشی است؟!

انتقادات به انتصابات رییسی، تخریب های سیاسی است

من معتقدم این سروصداها برنامه های افرادی است که می خواهند دولت و تلاش هایش را تخریب کنند. در واقع افرادی که در فسادهای گذشته مشارکت داشتند و سودی به دست آوردند الان با این حرکتی که هماهنگ شروع شده است (یعنی قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه) از وضعیت خودشان می ترسند به همین دلیل شروع به تخریب دولت کردند و هنوز زمانی نگذشته است که ببینیم دولت موفق است یا موفق نیست و پیشتازی کردن و اینگونه تخریب کردن، حقیقت و واقعیت ندارد و این ها مقدمه ای است که دولت را تخریب کنند و این سر و صداها، سیاسی است.

*بسیاری از کسانی که حامی دولت آقای رئیسی بودند و هستند از جمله نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی اصولگرا به روند انتصابات انتقاد کردند. این در حالی است که بسیاری از بزرگان اصولگرا در مورد انتصابات سکوت کردند، اگر به گفته شما اشتباه است یا سر و صداها از نگاه شما، سیاسی است چرا بزرگان اصولگرا در این مورد سکوت کردند؟

اصولگراها انسان های عاقلی هستند یعنی زود قضاوت نمی کنند.

*یعنی آنها هم منتظر هستند؟

منتظر هستند ببینند واقعا کارایی چیست، چقدر موفقیت حاصل می شود، اگر به جایی رسیدیم که خدای نکرده این اظهاراتی که درباره دولت مطرح می شود واقعیت داشته باشد اصولگرایان خط قرمز ندارند همانطور که در گذشته نداشتند لذا درمورد آقای احمدی نژاد جایی که برای اصولگرایان روشن شد آنها با وی برخورد کردند، منتهی اعتقاد من بر این است که اصولگرایان عاقلانه کار می کنند نه عجولانه.

اصولگرایان ابتدا تذکر و هشدار می‌دهند بعد وارد میدان می‌شوند

* اصولگراها چرا به موقع به میدان نمی آیند؟ در دوره احمدی نژاد، حتی خود اصولگراها هم می گویند که دیر وارد شدیم که بخواهیم انتقاد کنیم یا به نام اصولگراها جلوی اقدامات دولت را بگیریم…

به هر حال اصولگراها چون اعتقادات دینی دارند فکر می کنند فرد موردنظر، خودش با تذکر و هشدار متوجه می شود اما گاهی طرف به گونه ای است که متوجه هیچ‌چیز نمی شود یعنی هرچه به آن شخص تذکر و هشدار می دهند او گوش نمی کند و بعد وارد عمل می شوند یعنی در اسلام هم لازم است اول تذکر و هشدار داده شود بعد وارد میدان شوند لذا عاقلانه وارد شدند و در موارد گذشته هم همینطور بوده است.

در مورد احمدی نژاد، دیر وارد میدان شدیم اما…

*یعنی شما می گویید در مورد آقای احمدی نژاد اصولگراها به موقع وارد میدان شدند؟

خیر، دیر شد اما این ها بر اساس احتیاط، فکر کردند شاید آقای احمدی نژاد با تذکر متوجه شود اما متاسفانه تذکرات اثر نگذاشت.
*امکان دارد درمورد آقای رئیسی هم تکرار شود؟
نمی دانیم. بشر به گونه ای است که ما آینده او را نمی دانیم و خدای توانا غیب را می داند، ما آینده نگر نیستیم که بدانیم در آینده چه اتفاقی می افتد.

منبع: خبرانلاین

دیدگاه