افزایش انتقادها از طرح صیانت/ هشدار یک نماینده مجلس درباره راه رفتن روی اعصاب و روان جامعه

اگر تا چند وقت قبل، طرح صیانت با اعتراض اعضای جامعه از جمله کاربران فضای مجازی یا صاحبان کسب و کارهای خانگی مواجه بود، حالا برخی نمایندگان مجلس نیز به جرگه معترضین پیوسته اند. از جمله یک نماینده مجلس که هشدار داد : «با تصویب طرح صیانت، روی اعصاب و روان جامعه راه می روید و مجلس را در جامعه از محبوبیت می اندازید.»

به گزارش جهان مانا، جالب تر میشود اگر که بدانیم این حرف را یک عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت بیان کرده است.

غلامرضا نوری که نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی است، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس این کمیسیون ، این جملات را بیان کرد.

به گزارش نوری قزلجه در جلسه علنی عصر امروز سه شنبه مجلس در تذکر شفاهی خطاب به رضا تقی پور انوری رییس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: در جلسه صبح آقای تقی پور مطالبی را نسبت به بنده مطرح کردند، وی بنده را به عدم آشنایی با حد و حدود متهم کردند، من حدود خود را از رأی و اراده ملت شریف و از اصول مترقی ۸۴ و۸۶ قانون اساسی داشته و در اعمال آن ذره ای کوتاه نمی آیم.

این عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت با بیان اینکه من را به عدم حضور در جلسات کمیسیون و مانع شدن تشکیل جلسات کمیسیون متهم کردند، تصریح کرد: در هیچ یک از جلسات کمیسیون مشترک صیانت غیبت نداشته ام، به جز دو جلسه اخیر غیر رسمی که یکی در زمان تعطیلی جلسات کمیسیون به دلیل شرایط کرونایی تشکیل شد و دیگری جلسه امروز که در میان بررسی بودجه تشکیل شد.

نوری قزلجه همچنین گفت: من را به دیکتاتوری مدرن متهم کردید، شما روش دیکتاتوری را دنبال می کنید که برای طرح به این مهمی موسوم به صیانت در یک جلسه ۱۰ دقیقه ای تصمیم می گیرید و آن به تصویب رساندید یا من که می گویم در چارچوب قانون و آیین نامه پیش برویم؟ تاخیر چند ماهه جلسه کمیسیون هم ناشی از مدیریت کمیسیون است.

این عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران ادامه داد: اشاره کردند جلوی این گونه سخنان را بگیرید، همکار عزیز نه شما و نه هیچ تفکر حکومتی ضد جمهوریتی نمی تواند جلوی سخنان هیچ نماینده ملت و منِ خاک پای ملت را بگیرد، اشاره کردید من مجلس را به توپ بسته ام، من؟ یا شما که با تصویب ۱۰ دقیقه ای طرح صیانت که امانت صحن است، مجلس را به توپ می بندید و بر روی اعصاب و روان جامعه راه می روید و مجلس را در جامعه از محبوبیت می اندازید؟

علی نیکزاد نایب رییس مجلس نیز که اداره این بخش از جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در واکنش به آن بخش از اظهارات این نماینده درباره زمان به تصویب رسیدن طرح مذکور گفت: درخصوص اینکه اشاره کردید طرح در ۱۰ دقیقه تصویب شده است و مجلس زمان اختصاص نداده است باید بگویم خود من شاهد بوده ام خود رییس مجلس فقط ۱۰ جلسه برای این موضوع برگزار کرده است.

چند ماهی است که «طرح صیانت از فضای مجازی» در مجلس شورای اسلامی مطرح و به یکی از بحث برانگیزترین طرح‌های مجلس یازدهم مبدل شده است. جالب آنجاست واکنش به آن سبب شده تا کسی عهده دار مسئولیت آن نشود.

این طرح در بحبوحه مشکلات اقتصادی کشور و درست درشرایطی که فعالیت اقتصادی در این فضا می‌تواند گره از کار بسیاری را بگشاید، مطرح شد و علاوه بر ایجاد نگرانی در جامعه، موجبات شگفتی و تعجب کارشناسان اقتصادی و سیاسی کشور را فراهم آورد.

گزارش : مریم جمشیدی

دیدگاه