بازیگر نقش شمر: بازپخش چندباره «مختارنامه» سریال را بی‌ارزش کرده است

محمد فیلی معتقد است هرچند بازپخش سریال «مختارنامه» همچنان هم مخاطب دارد، اما این تکرار هر ساله ارزش اثر را زیر سوال برده و تلویزیون باید تلاش کند دائما آثاری با همین کیفیت بسازد تا بتواند مخاطب را راضی نگه دارد.

به گزارش جهان مانا، وی در پاسخ به این پرسش که «۱۱ سال است تلویزیون هر سال، سریال «مختار نامه» را پخش می‌کند، به قدری که دست مایه شوخی و طنز در فضای مجازی شده و انتقاد عده‌ای را برانگیخته است، فکر می‌کنید پخش هر ساله این سریال باعث دلزدگی مخاطبان نمی‌شود؟ چون می‌بینید که این روزها بازپخش چندباره سریال«مختارنامه» دستمایه شوخی شده است. » ؛ گفت:

متاسفانه این موضوع یک معضل بزرگی است که نه تنها باعث محبوب‌تر شدن سریال نمی‌شود، بلکه ارزش آن را هم کاملا از بین می‌برد. چند روز پیش بود در فضای مجازی، جوانان خوش‌ذوق، یک دوبله روی این سریال گذاشته و آن را به سخره گرفته بودند. من واقعا بابت این موضوع متاسفم چرا که بعد از چندین سال، چنین کاری ساخته شد و دیگر چیزی بعد از آن ساخته نشد. سریال«مختار نامه» سال ۸۸ به پایان رسید و مهر ۸۹ روی آنتن رفت. قرار بود بعد از آن سریال«سلمان فارسی» ساخته شود که هنوز بعد از ۱۲ سال این اتفاق نیفتاده. «مختارنامه» به قدری قوی است که در کویت، عراق، بنگلادش و دیگر کشورها هم مرا می‌شناسند، اما دیگر ساخت چنین سریال‌های خوبی ادامه پیدا نکرد. واقعا حیف نبود که چنین سریال‌هایی دیگر ساخته نشود؟ بهتر بود به جای اینکه هرسال این سریال پخش شود، ما هر سال یک سریال با همین کیفیت بسازیم.

این بازیگر پیشکسوت درباره اینکه چه شد که نقش شمر به او پیشنهاد شد و آن را پذیرفت، به خبرآنلاین گفت:

داود میرباقری این نقش را به من پیشنهاد داد و من هم خیلی تمایل داشتم که با ایشان کار کنم، چرا که معتقدم سریال‌هایی که میرباقری کارگردان آنهاست، الف ویژه است و نه فقط من که بسیاری از بازیگران تمایل دارند در چنین سریال‌هایی به ایفای نقش بپردازند چراکه زحمتی که می‌کشیم دیده و نقش ماندگار می‌شود، به همین دلیل نقش شمر را پذیرفتم. البته در ابتدا یک مقدار سختی داشت اما بعد از مدتی با آن کنار آمدم. بسیاری به من گفتند چرا این نقش را بازی کردی و به من خرده می‌گرفتند. خود کارگردان که برای هر نقشی چندین گزینه داشت. به من گفت برای نقش شمر، فقط یک گزینه هست و آن هم تویی! و هیچ نقش دیگری به جز این را به تو نمی‌دهم. الان هم چند باری برای پروژه‌های دیگر پیشنهاد شده این نقش را تکرار کنم اما من نپذیرفته‌ام و نمی‌پذیرم، چون باور دارم نقشم کلیشه‌ای می‌شود. هرآنچه درباره شمر بود، در «مختارنامه» ارائه دادم و سعی کردم در آنجا کم‌فروشی نکنم.

دیدگاه
اخبار بازرگانی