شهادت تعدادی از فلسطینی ها در حملات اسرائیل + تصاویر

یک فرمانده ارشد فلسطینی در حملات اسرائیل به منطقه غزه شهادت رسید. در این حملات 14 نفر دیگر از جمله یک دختر بچه 5 ساله هم شهید شدند.

حملات هوایی اسرائیل به غزه / شهادت فرمانده ارشد فلسطینی / شلیک بیش از 100 موشک از غزه به اسرائیل

هنوز گروه حماس وارد حمله علیه اسرائیل نشده است. منطقه غزه در کنترل دولت حماس است. این دولت با دولت فلسطین به رهبری محمود عباس (تشکیلات خودگردان) مستقر در کرانه باختری، متفاوت و جداست. منطقه غزه و کرانه باختری جدا از یکدیگرند و ارتباط زمینی با یکدیگر ندارند. رفت وآمد میان کرانه باختری و منطقه غزه نیازمند عبور از اسرائیل است.

مقامات فلسطینی در غزه گفته اند در حملات اسرائیل شماری از غیرنظامیان و یک کودک 5 ساله در میان قربانیان هستند. 44 نفر هم زخمی شدند.

این حملات در حالی است که دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین (زیاد نخاله) هم اکنون در تهران به سر می برد و با مقامات ایرانی دیدار می کند.


سخنگوی ارتش اسرائیل هم به رسانه ها گفت: "براساس برآورد ما، 15 نفر در عملیات، به قتل رسیدند. هنوز به پایان نرسیده است. او حمله به فرمانده ارشد فلسطینی را "حمله پیشدستانه" توصیف کرد.

نخست وزیر اسرائیل هم گفت: عملیات نظامی اسرائیل در غزه تا زمانی که لازم باشد ادامه می یابد و هیچ سقف زمانی برای فعالیت ارتش اسرائیل قائل نیستیم. عملیات نظامی اسرائیل در غزه با تهدیداتی ملموس برای شهروندان خود در جنوب اسرائیل روبه رو است. تمایل به جنگ نداریم اما آماده آن هستیم و از بروز آن، ترسی نداریم.

حملات هوایی اسرائیل به غزه / شهادت فرمانده ارشد فلسطینی / شلیک بیش از 100 موشک از غزه به اسرائیل
یکی از زخمی های حملات اسرائیل به غزه

نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه هم گفت: وضعیت در غزه به شدت خطرناک است و از همه طرف ها می خواهم از افزایش تنش ها خودداری کنند. از افزایش تنش در غزه از جمله هدف قرار گرفتن یکی از فرماندهان جهاد اسلامی احساس نگرانی می کنم.

جنبش جهاد سلامی در بیانیه ای اعلام کرد: دشمن جنگی را علیه ملت مان آغاز کرد و همه ما وظیفه دفاع از خود و دفاع از ملت مان را داریم. به دشمن اجازه نمی دهیم سیاست های خود را اجرا کند.

سخنگوی حماس (فوری برهوم) هم در بیانیه ای گفت که دشمن اسرائیلی تنش را علیه مقاومت در غزه افزایش داد و جنایت جدیدی را مرتکب شد و باید هزینه آن را بپردازد. مقاومت با همه شاخه های نظامی و بخش هایش در این جنگ، یک پارچه است.

حملات هوایی اسرائیل به غزه / شهادت فرمانده ارشد فلسطینی / شلیک بیش از 100 موشک از غزه به اسرائیل

تشییع یکی از شهدای حملات اسرائیل به غزه

مصر مشغول میانجیگری میان جهاد اسلامی و اسرائیل برای برقراری آتش بس است اما تاکنون به موفقیتی نرسیده است.

وزیر دفاع اسرائیل هم گفت: هیچ فرد یا گروه تروریستی نمی تواند ملت اسرائیل را گروگان بگیرد. در عملیات ارتش اسرائیل علیه جهاد اسلامی، تهدید علیه ساکنان مناطق اسرائیلی نزدیک غزه را محدود کردیم.

وی افزود: سیاست ما واضح است آن کس که ما را تهدید کند زنده نخواهد ماند. این پیام را به شرکای خود منتقل کردیم. شرکایی که برای برقراری آرامش در منطقه غزه تلاش می کنند. جهاد اسلامی مسوول به هم خوردن اوضاع است.

حملات هوایی اسرائیل به غزه / شهادت فرمانده ارشد فلسطینی / شلیک بیش از 100 موشک از غزه به اسرائیل

"آلا قدوم" 5 ساله که در حمله اسرائیل به غزه، به شهادت رسید

دیدگاه
اخبار بازرگانی