واکنش‌ها به افزایش وام لوازم‌خانگی بازنشستگان/ حقوق را که اضافه نمی‌کنید، حداقل قیمت‌ها را مهار کنید

اعتبارات خرید اقساطی لوازم خانگی بازنشستگان به رقم ۵۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است؛ این تسهیلات با کارمزد ۶ درصد ارائه خواهد شد. اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش این رقم در سال جاری را تایید کرده و آن را راهکاری برای بهبود معیشت بازنشستگان دانسته است.

به گزارش جهان مانا، با توجه به این سیاست، در حال حاضر این سوال مطرح است که افزایش سقف خرید لوازم خانگی تا ۵۰ میلیون تومان، با توجه به شرایط قیمت‌ها در بازار، آیا می‌تواند قدرت خرید بازنشستگان را بالا ببرد؟

در نظرسنجی‌ای که در خبرانلاین تحت این عنوان منتشر شد، کاربران دیدگاه جالبی داشتند.

یکی از کاربران در این خصوص نوشت: «بازنشسته وام کالا را می‌خواد چه‌کار؟»

کاربر دیگری عنوان کرد: «نان نداریم بخوریم، چطور قسط پرداخت کنیم.»

کاربری متذکر شد: «بازنشسته روزها را به هم می‌بافه تا شرمنده اهل و عیالش نشود. خرید لوازم خانگی پیشکش.»

یکی از کاربران نوشت: «لوازم‌خانگی ایرانی که قراره هر روز خراب بشه، ارزش وام گرفتن نداره. فکر کن بعد ۳۰ سال یه یخچال بخری همیشه مشکل‌دار یا جهاز دختر بدی همیشه خراب باشه. آبرو برای ما نمی‌مونه. دیدم که می‌گم.»

کاربری عنوان کرد: «لوازم‌خانگی ایرانی موجود در بازار بی‌کیفیت است.»

رضا، یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «وام ۵۰میلیونی بازدهی خوبی ندارد، زیرا قیمت لوازم خانگی خیلی افزایش یافته و علاوه بر افزایش فوق، ارائه‌دهندگان کالا یک افزایش مجدد دادن و کالا را اقساطی می‌دهند. قیمت خیلی بالاتر از بازار به بازنشستگان به صورت اقساط ارائه می‌شود.»

کاربر دیگری که نام خود را کارمند ساده عنوان کرده، نوشت: برای بازنشستگان همه چیز فایده دارد؟ مگر می‌شود بازنشسته یا کسانی که در شرف بازنشستگی هستند، یعنی کسانی که ۲۵ سال به بالا سابقه دارند، کمترین میزان افزایش حقوق را داشته باشند؛ در حالی که یا عروس و داماد دارند و نوه و یا دانشجو و یا این‌که بچه وقتی بزرگ می‌شه، خرجش هم بزرگ می شه؟ پس فایده دارد. لطفا جهت تهیه جهیزیه و مهریه این وام را هم بدهید منتهی قرض‌الحسنه… ه. و تو خود بخوان حدیث مفصل.»

کاربری خاطرنشان کرد: «حقوق اندک میدن بعد متن می‌گذارند که وام می‌دیم.»

کاربری تاکید کرد: «حقوق را که اضافه نمی‌کنی، اقلا تورم را مهار کن.»

منبع: خبرانلاین

دیدگاه