دولت آمارهای خبرگزاری مجلس را تکذیب کرد

شورای اطلاع رسانی دولت با ارسال توضیحی به خبرگزاری «خانه ملت» ، گزارش اخیر خبرگزاری مجلس درباره تعداد تذکرهای کتبی نمایندگان بهارستان به رئیسی و وزرای دولت را تکذیب کرد.

به گزارش جهان مانا، شورای اطلاع رسانی دولت در توضیح خود نوشته است :

خبرگزاری خانه ملت در روز دوشنبه (۷ شهریور) در گزارشی به ارائه آماری در مورد فراوانی تذکرات مجلس شورای اسلامی به دولت پرداخته و خبرگزاری خبرآنلاین نیز به بازنشر این آمار با تیتر «رئیسی؛ رکوردار دریافت بیشترین تذکر کتبی از نمایندگان» مبادرت ورزیده است که البته در خصوص این آمار می‌بایست شفاف‌سازی بیشتری صورت گیرد.

در واقع، گزارشی که اخیراً خبرگزاری خانه ملت با تیتر «نگاهی به آمار نظارتی مجلس در قبال عملکرد دولت سیزدهم» منتشر کرده است دارای یک اشکال اساسی است و آن اینکه میزان تذکرات و سوالات سه ماهه آخر دولت دوازدهم را به حساب عملکرد دولت سیزدهم نوشته است.

گزارش اجلاسیه دوم مجلس از تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ را در بر میگیرد در حالی که رئیس جمهور از تاریخ ۱۲ مرداد و کابینه دولت سیزدهم از تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۰ کارش را شروع کرده است. در اجلاسیه دوم مجلس یازدهم، در مجموع ۲۳۸ تذکر کتبی قرائت شده، متوجه آقای رئیسی بوده است و بقیه تذکرات مربوط به آقای روحانی می‌باشد. وزارتخانه‌های دولت دوازدهم هم در سه ماهه پایانی فعالیت خود تذکرات بسیاری دریافت نمودند که در گزارش اخیر رسانه‌های مذکور به حساب دولت سیزدهم اضافه شده است.

در مجموع میزان تذکرات به آقای رئیسی در اجلاسیه دوم کمترین تذکر به یک رئیس‌جمهور در چند دولت اخیر است. ضمن آنکه در بررسی مجالس نهم تا کنون آشکار می‌شود که اعضای کابینه دولت سیزدهم نیز کمترین تذکرات را نسبت به دولت قبل دریافت نموده‌اند.

این در حالی است که در اجلاسیه اول مجلس یازدهم ۶۸۰ تذکر کتبی و شفاهی به رییس دولت قبل داده شده که ۵۲۲ مورد آن کتبی بوده است. اعضای کابینه دولت قبل در اجلاسیه نخست مجلس یازدهم ۲۸۱۳ تذکر و در مدت مشابه مجلس دهم ۴۹۲۳ تذکر دریافت نموده اند و در همه اجلاسیه‌ها رکوردار دریافت تذکر هستند.

آقای روحانی همچنین رکوردار دریافت تذکر از مجالس در میان روسای جمهور بعد از انقلاب بشمار می‌رود و ۵ هزار و ۶۵۰ مورد تذکر کتبی و شفاهی از مجالس متناظر به دولت یازدهم و دوازدهم دریافت نموده که بی‌سابقه است؛ لذا ضمن تاکید بر روشنگری، از رسانه‌هایی که همواره شفافیت و صداقت خبری را معیار قرار می‌دهند، سپاسگزاری می‌شود.

دیدگاه
اخبار بازرگانی