خلف وعده تامین اجتماعی در واریز افزایش حقوق بازنشستگان

بر اساس گزارش‌ها، افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان که قرار بود از شهریور ماه اعمال شود انجام نشده و اکثریت این افراد، همان عدد ماه قبل خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش جهان مانا، سازمان تامین اجتماعی ۳.۶ میلیون بازنشسته دارد. در مصوبه جدید، حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر از ۱۰ درصد به ۳۸ درصد افزایش یافت. براین اساس ۱.۶ میلیون بازنشسته سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی ۵ ماه مابه التفاوت طلبکار هستند.

این سازمات قبلا افزایش ۱۰ درصدی حقوق به اضافه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان را مطابق آنچه دولت ابلاغ کرده بود که اجرا کرد ولی پس از آن قرار شد افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان از شهریور ماه برای تمام بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی لحاظ شود.

بیست‌و سوم مرداد اعلام شد سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در پیشنهادی مشترک، افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند. در توجیه این پیشنهاد گفته شد که هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنهاست. قرار است مجددا حقوق افراد مشمول، افزایش یابد.

قرار بود افزایش حقوق بازنشستگان از شهریور اعمال شود

در همین رابطه ولی اسماعیلی، نائب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات لازم در این زمینه در هیئت مربوطه اتخاذ شده و احکام افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر شده است.

وی افزود: قرار بود افزایش حقوق‌ها از شهریور ماه اعمال شود ولی گویا خلف وعده کرده‌اند و افزایش حقوق بازنشستگان از مهرماه اعمال و معوقات آنها نیز به حسابشان واریز خواهد شد.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: حقوق بازنشستگان سایر سطوح(غیر حداقل بگیران) در ماه آینده مطابق احکام صادره ،با افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان مطابق قانون شورای عالی کار پرداخت خواهد شد.

پیشتر میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفته بود احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی صادر شده و از ۲۰ شهریور پرداخت حقوق این افراد بر اساس افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان اعمال می‌شود.

وی درباره پرداخت معوقات بازنشستگان عنوان کرده بود، برای معوقات فروردین تا اول شهریور، یعنی پنج ماه، برنامه‌ریزی صورت گرفته و نحوه پرداخت معوقات نیز در اسرع وقت اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ این احتمال وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی همزمان با پرداخت مستمری مهرماه، مابه التفاوت فرودرین ماه را نیز پرداخت کند. به نظر می‌رسد در ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن تکرار خواهد شد و بدین ترتیب مابه‌التفاوت مربوط به افزایش مستمری‌های ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد نیز تا پیش از فرارسیدن ماه اسفند و موعد پرداخت عیدی پایان سال پرداخت خواهد شد.

منبع:دیده‌بان ایران

دیدگاه