وزیر ورزش و جوانان: الناز رکابی گفت از مردم خجالت می کشم

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور الناز رکابی در وزارت ورزش، توضیح داد: ورزشکار کشورمان در مسابقات خارج از کشور دچار حاشیه‌هایی شد اما خطای سهوی خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من توضیح داد و از عمل خود پشیمان و نادم بود. حتی گفت از مردم ایران خجالت می‌کشم.

به گزارش جهان مانا، سجادی با بیان اینکه گرامیداشت هفته تربیت بدنی و برنامه‌های آن می‌تواند برای یکسال باشد گفت: فلسفه هفته تربیت بدنی آن است که ما برای یکسال برنامه ورزشی داشته باشیم و وزارت ورزش و جوانان نیز برای ورود مردم به ورزش نیز تلاش می‌کند. البته تعریف ورزش سکوی قهرمانی نیست بلکه ورزش همگانی نیز مورد توجه است. وزارتِ ورزشِ تمام آحاد جامعه هستیم و تمام قشرها در برنامه ما جا دارند و از طریق اداره کل ورزش استان‌ها پیگیر خواسته مردم هستیم. در بخش قهرمانی، ورزش دانش‌آموزی، ورزش دانشجویی، ورزش کارگری، ورزش نظامیان و … برنامه داریم. هدف ما نظارت و پشتیبانی از برنامه برای تمامی آحاد مردم است و تحقق آنچه که شایسته مردم در ورزش می‌باشد را وظیفه خود می‌دانیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به برخی حواشی فضای مجازی نیز عنوان کرد: کسی که به چیزی بدبین باشد و شک بورزد به هر دری برای اعلام نظرات خود می‌زند وظیفه الگو سازی از راه شهدا است و باید دنباله‌رو آنان باشیم. در راستای جهاد تبیین باید مرام و مسلک شهدای ورزشکار برای نسل جدید بیان شود. اگر این کار به صورت دقیق انجام شود هر وجدان بیداری به واقعیت زندگی شهدا و هدف آنان پی خواهد برد. جهاد تبیین یکی از فرامین مقام معظم رهبری برای مسوولان است و دولت سیزدهم نیز بر روی آن تاکید ویژه‌ای دارد. برخی از افراد دچار خواب غفلت در بیداری هستند و این همان جمله معروف علامه طباطبایی است. امیدوارم هیچ‌ وقت به این خواب دچار نشویم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور الناز رکابی در وزارت ورزش، توضیح داد: ورزشکار کشورمان در مسابقات خارج از کشور دچار حاشیه‌هایی شد اما خطای سهوی خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من توضیح داد و از عمل خود پشیمان و نادم بود. حتی گفت از مردم ایران خجالت می‌کشم. رکابی خودش درخواست این ملاقات را داد و به همراه خانواده به وزارت ورزش آمد. او اعلام کرد که به خاطر استرس فراموش کرده که حجابش را کامل کند. او از مشکلات تمرینی گفت و اینکه ۳۲ سال دارد و هنوز بیمه و شغل ندارد اما گفت عاشق ایران است. ما باید مشکلات ورزشکاران را ببینیم. از توضیحات وی خوشحال شدم. رکابی ورزشکار ایران است و بعد از آن حاشیه‌ها از سوی برخی از ایرانیان خارج کشور با این ورزشکار برای پناهندگی تماس گرفته شد اما وی درخواست آنان را رد کرد و گفت عاشق ایران است.

منبع: ایرنا

دیدگاه