واکنش AFC به شایعه حذف تیم ملی ایران از جام جهانی

دبیرکل AFC به سوالی در مورد وضعیت ایران در جام جهانی پاسخ داد.
به گزارش جهان مانا، ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیروز در پاسخ به سوال تایم اسپورت در مورد موضوع ایران، گفت که تصمیم گیری در خصوص جام جهانی در اختیار فیفا است. این ممکن است یک مسئله آسیایی باشد، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) این موضوع را به فیفا محول کرده است.

روز دوشنبه، باشگاه اوکراینی شاختار دونتسک، از فیفا خواست ایران را به دلایل غیر ورزشی از جام جهانی حذف کند و تیم ملی اوکراین که از صعود به این رقابت‌ها باز مانده را جایگزین کند.

سرگئی پالکین، مدیر اجرایی شاختار پیشنهاد کرد که تیم ملی کشورش به جای ایران به عنوان جایگزین در قطر بازی کند.

ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیروز در پاسخ به سوال تایم اسپورت در مورد موضوع ایران گفت که تصمیم گیری در خصوص جام جهانی در اختیار فیفا است.

ویندزور گفت: این جام جهانی فوتبال است، بنابراین فیفا باید تصمیم بگیرد.

ایران قرار است رقابت‌های جام جهانی خود را از ۲۱ نوامبر برابر انگلیس و سپس در گروه B با تیم‌های ولز و آمریکا آغاز کند.

ولز با شکست دادن اوکراین در مرحله پلی آف در ماه ژوئن در بازی‌ای که از مارس به دلیل جنگ به تعویق افتاد، جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.

اگرچه فیفا تا این لحظه احتمال حذف ایران از جام جهانی را حتی در حد بررسی هم جدی نگرفته، ولی با این حال سابقه ندارد در صورت حذف تیمی آسیایی، تیمی از اروپا جایگزین آن شود.

این نهاد جهانی معمولاً فدراسیون‌های عضو را به دلایل غیر ورزشی و با فشار‌های سیاسی تعلیق نمی‌کند و طبق موارد گذشته اگر به هر دلیلی تیمی حذف شود، سهمیه آن کنفدراسیون به قاره دیگری نمی‌رسد.

فیفا معمولاً تنها زمانی تیم‌های ملی را تعلیق می‌کند که دولت این کشور در اداره مستقل فدراسیون ملی فوتبال مداخله کرده باشد.

منبع: ایلنا

دیدگاه