وزیر بهداشت: ۱۳ درصد از مرگ و میرهای کشور به علت استعمال سیگار است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۱۳ درصد از مرگ و میرهای کشور به علت استعمال سیگار است که امیدواریم با تصویب مالیات و قوانین مربوطه، شاخص اینگونه مرگ و میرها بهبود یابد.

به گزارش جهان مانا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه آیین ارتقا دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه اکنون کشورمان دارای قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه است و همچنین در تمامی شاخص‌های سلامت از کشورهای منطقه جلوتر است و تنها در مصرف سیگار باید با وضع قوانین و تصویب مالیات در مجلس شورای اسلامی در مسیر کاهش مصرف این ماده دخانی که به سلامت جامعه آسیب وارد می‌کند، تلاش کنیم.

وی با اشاره به موفقیت کشورمان در کنترل ویروس کرونا ادامه داد: با تلاش دانشمندان ایرانی در تولید واکسن و فعال شدن ۶ مرکز تولید واکسن در کشور، به رغم تحریم‌ها اکنون در بسیاری از روزها، فوت ناشی از کرونا در کشور به صفر رسیده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: دشمنان امروز به شدت در تلاش هستند که به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند، اما درخت تنومند جمهوری اسلامی ایران با وجود مردم قهرمانی که دارد هیچگاه آسیبی به آن وارد نمی شود.

عین اللهی گفت: ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه نشان پیشرفت پزشکی در مناطق مختلف کشور است که این موفقیت بزرگ را به همه مردم شهید پرور نیشابور تبریک می گوییم.

رشد ۴۳ درصدی تولیدات دانش‌بنیان در کشور

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: تولیدات دانش بنیان در کشور به رغم تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان با تلاش اساتید، دانشمندان و دانشجویان در یک سال اخیر رشد ۴۳ درصدی داشته است.

عین اللهی افزود: تمام اقدامات دشمنان برای مانع تراشی در مسیر رشد علمی ایران است، اما با فعالیت نخبگان کشور شاهد رشد علمی بسیار خوبی هستیم به طوریکه اکنون ۱۲ شهرک علم و فناوری در سطح کشور فعال است و در مسیر تولیدات بر اساس نیاز کشور گام بر می‌دارند.

منبع: ایرنا

دیدگاه