واکنش رئیسی به اظهارات بایدن: ایران ۴۳ سال است آزاد شده

رئیسی در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که گفته « مردم ایران به زودی خود را آزاد میکنند» ، گفت: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

به گزارش جهان مانا، برخی اظهارات رئیسی در راهپیمایی روز 13 آبان بدین شرح است:

- فرعون هم به شخص و هم به روحیه‌ای که می‌گویند که انسان از یک سیئه اخلاقی برخوردار شود که فقط خود را ببیند و به خود بیاندیشد، ولو به اینکه منافع انسان‌های بسیاری در خطر قرار بگیرد و انسان‌های بسیاری از بین بروند. ائمه اطهار و قرآن کریم هشدار دادند که مراقب باشید دچار خود بزرگ‌بینی نشوید. این خطر موجب سقوط فرد و جامعه می‌شود و امروز نماد استکبار، نظام سلطه‌ی حاکم بر آمریکاست.

آمریکا برای اینکه به منافع خودش برسد، حاضر است بسیاری از مردم را از بین ببرد و منافع آن‌ها را به خطر بیاندازد.

ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوهمندش مبارزه با استکبار و استبداد را در دستور کارش قرار داد. در 22 بهمن 57 به حرکت رژیم استبدادگر پهلوی پایان داد. حرکت بصیر دانشجویان در آبان 58 جریان مبارزه با استکبار (استعمار خارجی) کامل کرد.

در این روز باید ابعاد حرکت فرعونی و استکباری مستکبرین تبیین شود. توطئه‌ها و فتنه‌های مستکبرین باید روشن شود؛ می‌خواهند بین ملت‌ها تفرقه‌اکنی کنند تا به سلطه خودشان ادامه بدهند.

آمریکا در بیش از 300 جنگ در عالم حضور داشته است. آمریکا در 62 کشور کودتا انجام داد. آمریکا در پرتلفات‌ترین جنگ‌ها افغانستان، عراق و ویتنام نقش اول را داشته است. دخالت‌های نظامی این کشور در کشورها به نام مبارزه با تروریسم و آزاد کردن ملت‌ها. بنیان‌گذاری گروه‌های تکفیری و حامی آن‌ها در عالم و کشورهای منطقه بوده است. حمایت از جریان‌های تجزیه‌طلب و تروریست. به راه انداختن نظام‌های تحریمی علیه کشورهای مستقل به ویژه در ایران اسلامی.

آمریکا می‌خواهد کشورها گاو شیرده برای او باشند. در میان همه این جنایت‌ها خودشان را به عنوان طرفدار آزادی و حقوق انسان معرفی می‌کنند؛ کجای عالم از شما می‌پذیرد که خودتان بنیان‌گذار داعش بودید و در عالم جنایت می‌کند. نتیجه حضور دو دهه آمریکا در افغانستان جز جنایت و خون‌ریزی چه بود؟ اقدامات آمریکا پیش‌روی همه است.

چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد باشد و ایشان گفته است که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم. باید بگویم که ایران 43 سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد. ملت ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است؛ امروز دهه هشتادی‌ها و دهه‌ نودی‌ها هم همین نگاه را دارند.

به برخی افراد گول‌خورده و خائن نگاه نکنید. ملت بزرگ ایران سخنش همین است و بارها اعلام کرده است. جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه تحریم‌ها مسیر پیشرفت را طی می‌کند. کشوری که شما سیم خاردار به رزمندگانش نمی‌دادید، یکی از تولیدکنندگان در صنایع هسته‌ای و دفاعی است.

آمریکایی‌ها تصور کردند می‌توانند نسخه برخی از کشورها مانند آنچه در سوریه و لیبی اجرا کردند، اینجا هم اجرا کنند. شما می‌‌خواهید چند بار ایران را تجربه کنید؟ چرا از تجربه‌ها درس نمی‌گیرید؟ ملت بزرگ ایران در مقابل شما سر فرو نخواهد آورد.

به آنچه به اسم آزادی فکر می‌کنید، بر سر مردم افغانستان، عراق و سوریه چه آوردید؟ به اسم آزادی و مبارزه با تروریست‌ها، ملت‌ها را به اسارت درآوردید. ملت بزرگ ایران با خون شهدا آزاد شده و هرگز به اسارت درنخواهد آمد.

دیدگاه
اخبار بازرگانی