افزایش تقاضای نیم‌سکه و ربع‌سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

با وجود افزایش اندک قیمت سکه امامی در بازار طی یک هفته گذشته، اما قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه افزایش عجیبی را تجربه کرد و به این ترتیب وارد کانال جدید قیمت شدند.

به گزارش جهان مانا، عملکرد یک هفته گذشته بازار، از رشد ۵ هزار تومانی قیمت سکه امامی حکایت دارد. هر قطع هدسکه امامی در ابتدای معاملات هفته گذشته ۱۷ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان تومان بود که در پایان هفته ۱۷ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

اما در میان انواع سکاهای موجود در بازار، هفته گذشته تیم‌سکه و ربع سکه رکورد افزایش قیمت را شکستند. هر قطعه نیم‌سکه و ربع سکه هفته گذشته با رشد ۵۸۰ هزار تومانی در بازار، وارد کانال جدید قیمتی شدند.

هر قطعه نیم‌سکه در پایان معاملات هفته گذشته به ۱۰ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و ربع سکه به ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی نیز رشد ۱۱۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید.

در این‌میان، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار طی یک هفته گذشته رشد ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان را ثبت کرد و به رقم یک میلیون و ۵۹۳ هزار تومان افزایش یافت.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

روند نزولی کاهش ارزش پول ملی، افزایش نرخ ارز و رشد تورم باعث شده مردم تمایلی به حفظ ریالی سرمایه‌هایشان نداشته باشند و درصدد تبدیل دارایی‌هایشان به طلا، سکه، ارز و کالاهایی با نقدشوندگی بالا باشند. این روند در روزهای گذشته تمام‌ قطعات سکه را وارد کانال جدید قیمتی کرد.

فعالان بازار طلا اعتقاد دارند که بخش اعظم این افزایش‌ قیمت‌ها حباب است و به دلیل تقاضایی است که در بازار ایجاد شده است.

محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا درباره پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در روزهای آینده می‌گوید: پیش‌بینی درستی نمی‌توان کرد، زیرا متغیرهایی زیادی بر قیمت طلا و سکه تاثیر می‌گذارد، اما تا روز دوشنبه احتمالا تغییر آن‌چنانی را در قیمت‌ها نخواهیم داشت.

منبع: خبرانلاین

دیدگاه