افزایش کوچ از «بهارستان» به «پاستور» و بی توجهی به تذکر رهبری/ علاقه رییسی به مدیران احمدی‌نژادی + جدول اسامی

ابراهیم عزیزی تنها نماینده ای نیست که طی عمر دولت سیزدهم از بهارستان به پاستور کوچ کرده است. پیش از این نیز، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سید احسان خاندوزی و سید جواد ساداتی نژاد در حالی که ردای نمایندگانی به تن داشتند، برای حضور در دولت رئیسی از خانه ملت استعفا دادند. علیرضا زاکانی هم که نماینده قم در مجلس یازدهم هم بود، حضور در شهرداری را به نمایندگی مجلس ترجیح داد.

به گزارش جهان مانا، از یک سال و چند ماه از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی می گذرد، در این مدت زمان کوتاه اما هر چند وقت یکبار خبری درباره تغییرات کابینه او به گوش می رسد. خبرهایی که گاه در حد یک شایعه باقی می ماند و گاه رنگ و بوی واقعیت به خود می گیرد.

در این میان، در حالی که در روزهای اخیر، گمانه زنی هایی درباره خروج مسعود میرکاظمی، علی صالح آبادی و عزت الله ضرغامی به گوش می رسید، ابراهیم عزیزی، نماینده کرمانشاه در مجلس یازدهم برای حضور در دولت از نمایندگی استعفا داد.

کوچ پارلمانی ها از بهارستان به پاستور
با انتشار خبر استعفای ابراهیم عزیزی از نمایندگی مجلس به بهانه حضور در دولت این سوال که ابراهیم رئیسی از او برای تصدی کدام پست دولتی دعوت کرده است، ایجاد شد.

سوالی که به سرعت از سوی خبرگزاری نزدیک به دولت پاسخ داده شده و بنا به روایت تسنیم، عزیزی جایگزین سیدمحمد حسینی و معاون پارلمانی رئیس جمهور می شود.البته تا کنون هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است.

این درحالیست که سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیسی ساعتی بعد از انتشار این خبر در واکنش به خبر تغییرات در کابینه رئیسی گفت:« چنین مسأله‌ای مطرح نشده است.»

کوچ از بهارستان به پاستور

اما، ابراهیم عزیزی تنها نماینده ای نیست که طی عمر دولت سیزدهم از بهارستان به پاستور کوچ کرده است. پیش از این نیز، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سید احسان خاندوزی و سید جواد ساداتی نژاد در حالی که ردای نمایندگانی به تن داشتند، برای حضور در دولت رئیسی از خانه ملت استعفا دادند. علیرضا زاکانی هم که نماینده قم در مجلس یازدهم هم بود، حضور در شهرداری را به نمایندگی مجلس ترجیح داد.

* در جدول زیر اسامی، اسامی برخی نمایندگان مجلس که در دولت سیزدهم حضور دارند آمده است؛

تذکر رهبر انقلاب به پارلمانی ها
با وجود آنکه یک سال و اندی از عمر دولت رئیسی می گذرد، اما هرگاه که خبری درباره تغییرات در دولت می شود، نام نمایندگان نیز مطرح است. این در حالی است که رهبر انقلاب، پس از برگزاری اجلاسیه دوم مجلس بر پرهیز از تلاش برای رسیدن به منصب وزارت یا پست‌های اجرایی تاکید کردند.

علاقه رئیسی به مدیران احمدی نژادی
از سوی دیگر، رئیسی برخلاف وعده خود مبنی بر تشکیل کابینه غیر جناحی بارها برای تشکیل و تکمیل کابینه به سمت مدیران محمود احمدی‌نژاد چرخیده و با انتخاب آنان، صدای اعتراض اهالی سیاست را هم در آورده است. آنقدر که برخی از تشکیل دولت سوم احمدی نژاد سخن می گویند.

اما علی رغم تمامی انتقادات، ابراهیم رئیسی برای جایگزینی تغییرات اخیری که در دولتش اعمال کرد از همان یاران رئیس جمهور اسبق استفاده کرده است. ابراهیم عزیزی هم که قصد حضور در دولت رئیسی را دارد، علاوه بر نمایندگی مجلس سابقه حضور در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد.

* جدول اسامی برخی مدیران دولت های نهم و دهم که در دولت سیزدهم حضور دارند

توضیحات جدول:

* حجت الله عبدالملکی، در خرداد ماه امسال از سمت خود استعفا داد و در آبان ماه به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد منصوب شد.

** رستم قاسمی چند پیش و بعد از استعفا از وزارت راه، به دلیل بیماری از دنیا رفت.

*** با استعفای عبدالملکی، صولت مرتضوی به عنوان وزیر کار از مجلس رای اعتماد گرفت.

**** با حکم رئیس جمهور منصوری به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور انتخاب شد و اکنون سردار علیرضا فخاری استاندار تهران است.

منبع:اقتصادنیوز

دیدگاه
اخبار بازرگانی