پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با روسیه نیست

سخنگوی پنتاگون گفت، آمریکا به دنبال جنگ با روسیه نیست و قصدی هم برای درگیری مستقیم ندارد و تمرکزش برای کمک امنیتی بیشتر به اوکراین است.

به گزارش جهان مانا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه شنبه رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در حال نهایی کردن برنامه‌هایی برای تامین و ارائه سیستم‌های دفاعی هوایی پاتریوت به اوکراین در میانه افزایش حملات هوایی روسیه است.

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای و در واکنش به این خبر اعلام کرد، احتمال ارسال این سیستم‌های دفاع هوایی به اوکراین یک اقدام دیگر تحریک آمیز از سوی دولت واشنگتن است و می‌تواند به پیامدهای غیرقابل پیش بینی منجر شود.

"پت رایدر"، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: ایالات متحده به دنبال جنگ با روسیه نیست و نمی‌خواهد درگیری ایجاد شود. تمرکز ما تامین کمک‌های امنیتی با اوکراین برای دفاع از خودش است.

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین اشاره کرد که ایالات متحده اجازه نمی‌دهد نظرات روسیه حاکی از کمک امنیتی ما به اوکراین باشد.

وی اما به جزئیات درباره ارسال محموله موشک‌های پاتریوت به اوکراین اشاره نکرد و گفت، هنوز هیچ اظهارنظری در این باره وجود ندارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه