ماندگاری هوای سرد تا ۵ روز آینده در کشور

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم هوای سرد در اکثر مناطق کشور تا پنج روز آینده از آلودگی هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

به گزارش جهان مانا ، صادق ضیائیان در تشریح پیش بینی وضعیت هوا برای روزهای آینده گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در پنج روز آینده در غالب مناطق کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت آلودگی هوا پیش بینی می‌شود. در دو روز آینده نیز در برخی نقاط نوار شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد که گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

وی افزود: تا روز دوشنبه در جنوب استان‌های فارس و بوشهر بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت. از روز شنبه تا سه شنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی، افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز سه شنبه در دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده دریای عمان و غرب تنگه هرمز و سواحل جنوبی استان بوشهر مواج و متلاطم می‌باشد.

وی تاکید کرد: هوای استان تهران برای امروز جمعه صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود پیش بینی می‌شود. آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری و غبار آلود پیش بینی می‌شود. همچنین آسمان تهران برای فردا و سه روز آینده قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه