معاون پرورشی آموزش و پرورش: مشکلی با ادامه تحصیل دانش‌آموزان معترض حوادث اخیر نداریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح جزئیات اردوی دانش‌آموزان زیارت اولی‌ به مشهد، گفت: در مرحله نخست ۴۵۰۰ دانش آموز دختر که شامل دو گروه از دانش آموزان استان‌های مختلف هستند، در سال جاری به این سفر اعزام می‌شوند.

به گزارش جهان مانا، اصغر باقرزاده در نشست خبری با موضوع اعزام دانش آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس، با بیان اینکه سفرهای تربیتی یا همان اردوها سابقه طولانی دارند و موقعیتی جذاب و تاثیرگذار برای دانش آموزان محسوب می‌شوند، اظهار کرد: تلاش داریم برای اعزام دانش آموزان به این سفر از گروه خیرین استفاده کنیم تا کمترین فشار به دانش آموزان وارد شود، لذا از دانش آموز زیارت اولی هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود.

تعداد دانش‌آموزانی که در حوادث اخیر به کانون اصلاح و تربیت رفتند، انگشت‌شمار بود

رئیس سازمان دانش آموزی در پاسخ به سوالی درباره برنامه آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که در حوادث اخیر دچار مشکل جدی شدند، افزود: ممکن است برخی از دانش آموزان ناهنجاری در مدرسه ایجاد کرده باشند اما عمدتا در خارج مدرسه بوده است. شاید در طول روزهای نخست این ناهنجاری‌ها در مدرسه بوده باشد اما حدودا در ماه دوم جریانات اخیر ما در مدرسه مشکلی نداشتیم. تعدادی از دانش آموزان که دچار مشکل شدند و به کانون اصلاح و تربیت رفتند در حد انگشت شمار و به شدت کم بود. ما نه تنها برای آنها بلکه برای همه بچه‌ها باید این فرصت را به وجود آوریم تا گفتگو کنند و حرفشان را بیان کنند. بیشتر مشکل این بچه‌ها سطحی بود.

اعزام مدیران به استانها برای شنیدن حرف بچه‌ها

وی ادامه داد: اغلب این بچه‌ها اعتراض سطحی و به نوعی سوال داشتند. این بچه‌ها به برنامه‌های یک روزه ۲۴ ساعته دعوت شدند که با استقبال بیش از ۹۰ درصدی بچه‌ها مواجه شد. فضای گفتگو فراهم و ممکن شد. سوالات مطرح شد. از همین رو معاونین آنها و حتی مدیران استانی در استان‌ها به درخواست ما برای شنیدن حرف بچه‌ها به مدارس اعزام شدند. در بدو ورود در تعدادی از مدارس با اعتراض شدید دانش آموزان مواجه بودند اما پس از آن منطقی برخورد کردند. حتی اقای دکتر نوری شخصا در مدارس سمپاد حضور یافتند و حرف بچه ها را شنیدند.

دانش‌آموزان تحت تاثیر فضای مجازی شبهات دارند

باقرزاده تصریح کرد: برای آن دسته از دانش آموزانی که مشکل داشتند تیم فوریت مشاورین تشکیل دادیم. این تیم فوریت با خانواده و خود دانش آموز و مربیان گفتگو کردند و در صورت لزوم اقدامات لازم نظیر تغییر کلاس یا ..‌. را انجام دادند. ما مشکلی از حیث اغتشاشات نداریم. دختر و پسرها دانش آموز ما به دلایلی نظیر تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتن، شبهات دارند. شاید برخی دختران حتی دچار اختلالات هویت جنستیی باشند و احتیاج به مشاوران و گرفتن مشورت دقیق دارند. ما درخواست کردیم با خط ۱۵۷۰ فوریت مشاوره‌ای تماس بگیرند و اگر جواب نگرفتند برای مشاوره تخصصی ارجاع می‌شوند.

مشکلی با ادامه تحصیل دانش‌آموزان معترض نداریم

باقرزاده در پاسخ به این سوال که دانش آموزانی که در حوادث اخیر فعالیتی داشتند و با مشکل مواجه بودند برای ادامه تحصیل مشکلی ندارند؟ توضیح داد: برای ادامه تحصیل این بچه‌ها هیچ مشکلی نداریم. رهبر عزیز ما اخیرا به بازداشت‌شدگان اغتشاشات عفو دادند، این بچه‌ها که حتی جزو اغتشاش گران نیز به حساب نمی‌آیند و تهش می‌توان گفت معترض هستند.

دیدگاه