بورل: جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به نقش دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در به نابودی کشاندن برجام تصریح کرد که جایگزین بهتری برای این توافق وجود ندارد.

به گزارش جهان مانا به نقل از ایرنا، جوزپ بورل این مطلب را در گفتگو با نشریه وال‌استریت ژورنال مطرح کرد و با تکرار ادعا‌ها علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت که منتقدان برای تلاش‌های او در زمینه از سرگیری اجرای برجام ارزش قائل نیستند. وی گفت: «تا آنجا که من می‌دانم، جایگزینی برای این توافق برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران وجود ندارد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار مواضع مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و ادعای بی‌اساس ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مدعی شد که نقش او به عنوان هماهنگ کننده دیپلماسی هسته‌ای مانع از فشار روی تهران بر سر اقداماتش در داخل یا خارج نمی‌شود.

وی در این رابطه به آخرین تماس تلفنی‌اش با وزیر امور خارجه کشورمان اشاره و ادعا کرد که به طرف ایرانی گفته که تداوم شرایط موجود کار «توافقات سیاسی» را دشوار می‌کند. بورل درباره ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر برنامه ایران در خصوص فروش صد‌ها موشک به روسیه هم مدعی شد که از نظر او ایران متوجه پیامد‌های این معامله ادعایی شده است.

دیدگاه