مجری اختتامیه جشنواره فیلم فجر : هنرمندان بر می‌گردند/ حضور کودکان و افراد غیرسینمایی در مراسم

مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر همزمان با ۲۲ بهمن ماه برای معرفی بهترین های سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ در مرکز همایش های برج میلاد که قرار بود ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شود با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

به گزارش جهان مانا به نقل از ایسنا، اجرای این مراسم را محمدرضا شهیدی فر برعهده داشت. و علاوه بر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوری وزیر آموزش و پرورش هم حضور داشت.

مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر و تهیه کننده سریال گاندو در سخنانی گفت: روزگار در چهل و چند سال گذشته همواره با جشنواره فیلم و دوستدارانش مهربان نبوده. گاه موشک باران و گاه سوگ های ملی کام سینمای ایران را تلخ کرده ولی نه بزرگان و نه جوانان مستعد اجازه ندادند چراغ جشنواره خاموش شود

شهیدی فر هم در واکنش به این اظهارات امینی گفت:

خم به ابروی‌تان نیاوردید. (هنرمندان)خیلی زود برمی‌گردند. آنها به استراحت نیاز داشتند و مدل استراحت بعضی ها فرق دارد.

در ادامه برخی حاشیه‌های اختتامیه جشنواره فیلم فجر به روایت ایسنا آمده است:

  • در این مراسم حضور افرادی غیرسینمایی و کودکان بیش از حضور هنرمندان چشمگیر است وتعدادی از حاضران هم از طبق گفته خودشان از دانشگاه صدا و سیما هستند.
  • از میان چهره های شناخته شده به ابوالفضل پورعرب، هوشنگ توکلی، جهانگیر الماسی، عنایت بخشی، محمد حسین لطیفی، فرهاد قائمیان، انسیه شاه حسینی می توان اشاره کرد.
  • تعداد قابل توجهی صندلی به رسانه‌ها اختصاص داده شد
  • مراسم در حالی آغاز شد که همچنان مخاطبان در حال ورود به سالن بودند و این،کمی بی نظمی به‌وجود آورد.
  • سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به کارگردان جوان هندی جای شانکار برای فیلم «شیواما» اهدا شد. جای شانکار بعد از دریافت جایزه خود بیان کرد: بابت این جایزه بسیار خوشحالم و این جایزه را به اصغر فرهادی ، عباس کیارستمی و مجید مجیدی تقدیم کرد.
  • جایزه ویژه هیأت داوران در بخش مقاومت بین‌الملل اهدا شد به "غریب" ساخته محمد حسین لطیفی که او در سخنانی گفت: با افتخار این جایزه را به خانواده شهید بروجردی تقدیم می کنم.
  • در ادامه از دختر شهید بروجردی دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و جایزه را دریافت کند.دختر شهید بروجردی نیز در سخنانی سیمرغ را به بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی تقدیم کرد. بنابراین سیمرغ را به لطیفی به امانت برگرداند تا به دست بابک حمیدیان که در مراسم حضور نداشت، برساند.

دیدگاه