رد ادعای باکو از سوی ایروان

مرکز اطلاعات بخش ارمنی نشین قره باغ روز چهارشنبه اعلام کرد که جمهوری آذربایجان اطلاعات نادرست منتشر می‌کند.

به گزارش جهان مانا به نقل از وبگاه «رادیو ارمنستان» مرکز اطلاعات قره باغ اعلام کرد که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار اطلاعات نادرست مدعی شده که ارمنستان با همراهی نیرو‌های حافظ صلح روس، نیرو و مهمات را در امتداد «جاده خانکندی» منتقل کرده است.

این مرکز افزود که تنها غیرنظامیان و کالا‌های بشردوستانه بین شهرک‌های ارامنه نشین در قره باغ کوهستانی با همراهی نیرو‌های حافظ صلح روس حمل می‌شود. با در نظر گرفتن پیچیدگی جغرافیایی آن جاده کوهستانی، تردد با خودرو‌های بزرگ ساماندهی می‌شود و باکو سعی می‌کند آن‌ها را به عنوان حمل و نقل نظامی جابزند.

این مرکز در بیانیه خود افزود که نیرو‌های حافظ صلح روس وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند.

در تحولی دیگر، ارمنستان مدعی شد که نیرو‌های جمهوری آذربایجان صبح چهارشنبه به سوی غیرنظامیانی که در حال انجام کار‌های کشاورزی بودند، تیراندازی کردند. ارمنستان با بیان این که این حادثه تلفات جانی نداشته اعلام کرد نیرو‌های جمهوری آذربایجان با استفاده از سلاح‌های گرم با کالیبر‌های مختلف به سمت کشاورزان تیراندازی کردند.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه مدعی شد که جمهوری آذربایجان آماده عادی سازی روابط با ارمنستان و امضای معاهده صلح در آینده نزدیک است. وی گفت که متن معاهده صلح را با پیشنهاد‌ها و اصلاحات اخیر به ارمنستان ارائه کرده است. وی محاصره جاده لاچین را تبلیغات دروغین ارمنستان دانست و مدعی شد ارمنستان از یک جاده اضافی برای حمل و نقل غیرقانونی و انتقال پرسنل خود در خاک جمهوری آذربایجان استفاده می‌کند.

منبع: فارس

دیدگاه