روحانی: می‌گویند دست ظالم باید قطع شود اما اردیبهشت و خرداد کراهت دارد! بگذارید به تیر ماه برسیم بعد مذاکره کنیم!

برخی بلد نیستند و می‌گویند راستی‌آزمایی رفع تحریمها زمان می‌برد!

رییس جمهوری گفت: بیش از سه سال است که فشار روی ماست باید دست ظالم را قطع کنیم باید جنگ اقتصادی را قطع کرده و به ظلم پایان دهیم.

به گزارش جهان مانا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: باید جنگ اقتصادی را قطع و به ظلم پایان دهیم، برخی‌ها می‌گویند دست ظالم باید قطع شود؛ منتها کِی؟ میگویند خوب نیست و در اردیبهشت و خرداد کراهت دارد. بگذارید به تیر برسیم آن‌وقت خوب است. دست ظالم را باید فورا قطع کرد تیر و مرداد ندارد.کسی که در تهیه واکسن و مواد غذایی ما را اذیت می‌کند باید دست او را قطع کرد.

وی افزود: بیش از سه سال است که فشار روی ماست باید دست ظالم را قطع کنیم چرا از مذاکرات می‌ترسیم چه چیزی در سر ما کردند. چرا از حرف زدن می‌ترسیم مگر قرآن نمی‌گوید با کفار جدال احسن کنیم. ما قدرتمندیم ما خودمان را ضعیف نبینیم می‌گویند رو به روی شما می دانید کیست آمریکاست. مگر آمریکا کیست ما قدرتمندیم در برجام با آنها مذاکره کردیم و آنها را سر جای خود نشاندیم.

رییس جمهوری اظهار کرد: ما توانمندیم، در تولید در تکنولوژی پیشرفته در قدرت نرم توانمندیم در مذاکره هم توانمندیم ما منطق قوی داریم و می‌توانیم دشمن را مجاب کنیم و سرجایش بنشانیم مگر عراق هشت سال با ما نجنگید یک وقتی که قرار شد مذاکره کنیم امام اجازه مذاکره داد در شهریور ۶۷ در ژنو با عراق مذاکره کردیم.

روحانی همچنین در واکنش به اظهارات برخی منتقدان دولت که گفته بودند راستی آزمایی رفع تحریم ها طولانی است و در کوتاه مدت ، قابل انجام نیست، گفت: راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها زمان زیادی نمی‌برد؛ برخی بلد نیستند می‌گویند راستی‌آزمایی زمان می‌برد! با وزرا برنامه‌ریزی کردیم که هروقت تایید کردند نفت را راحت می‌فروشد، بانک مرکزی به منابعش دسترسی پیدا کرد و راحت جابجا کرد و … دسترسی راحت شده.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «مذاکرات ما در چارچوب منویات رهبر انقلاب ادامه می یابد.» ؛ تصریح کرد: ما تحریم را در 100 روز اول شکستیم. دست ما را باز بگذارید در 100 روز آخر هم بشکنیم.

دیدگاه
اخبار بازرگانی