متکی: شواهد قوی از کاندیداتوری رئیسی وجود دارد

تشکیل شورای ملی مطرح نیست

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت ضمن گلایه از شورای ائتلاف برای نپیوستن به فرایند وحدت گفت: تاکنون از سوی شورای ائتلاف، اقدام جدی عملی را شاهد نبودیم از این رو بر این باوریم که باید ظرفیت سازی‌ خودمان را به عنوان شورای وحدت پیش ببریم.

به گزارش جهان مانا، وی با بیان اینکه گزینه «نخست شورای وحدت رئیسی است» ؛ گفت: شواهد قوی از کاندیداتوری رئیسی وجود دارد.منتهی ما نمی‌توانیم به طور قاطع بگوییم که ایشان برای انتخابات می‌آیند یا نمی‌آیند.

متکی درباره اینکه شورای وحدت رایزنی‌ با کدام کاندیداها را آغاز کرده‌ ، گفت: اقدام جدیدی که اخیرا اعلام شده و ما در نوزدهمین نشست هیئت عالی به آن پرداختیم مباحث مربوط به چگونگی ورود به بحث کاندیدای موردنظرمان بود. ما قبلا یک بار در این باره بحث و مروری درباره فضای موجود انجام دادیم و در آنجا به اتفاق، گزینه نخست خود را آقای رئیسی اعلام کردیم بنابراین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی گزینه نخست شورای وحدت است البته به شرطی که بیایند. تصمیم جلسه اخیر این شد که ما گفت و گو با سایر نامزدها را نیز آغاز کنیم. در واقع هدف از این گفت و گو این است که در شرایط ویژه، اگر آقای رئیسی نیایند ما بتوانیم به نامزد اصلح برسیم این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر از طریق گفتگو و مذاکراتی که صورت می‌گیرد بدین گونه که ما پرسش‌هایی را مطرح می‌کنیم، برنامه‌هایی از سوی کاندیداها ارائه می‌شود و غیره، تا اینها نتیجه بررسی‌های ما برای رسیدن به اولویت‌های بعدی باشد.

او در پاسخ به اینکه «گزینه‌های بعد از آقای رئیسی چه کسانی هستند؟» ، گفت: جلسه فوق العاده ای در هیئت عالی برای پاسخ به این سوال گذاشتیم که چه کسانی دعوت شوند. چارچوب و روال ورود به مباحث، سوالات موردنظر و خواسته‌های ما مدون شود. احتمالا طی این هفته جزییات بیشتری را ممکن است در اختیار رسانه‌ها قرار بدهیم.

سخنگوی شورای وحدت در پاسخ به این سوال که آیا محسن رضایی، لاریجانی و قالیباف در میان گزینه‌های بعد از آقای رئیسی هستند؟ ؛ گفت: در جلسه فوق العاده هیئت عالی، نفرات اولی که بنا داریم با آنها گفت وگو داشته باشیم را مشخص خواهیم کرد. بنابراین هنوز نمی‌توان از فرد خاصی سخن گفت.

منبع: خبرانلاین

دیدگاه
اخبار بازرگانی