رئیس‌‌جمهوری با طرح «فیفای اسلامی»/ ماجرای شبی که قدرت میان دایی و احمدی‌نژاد جابه‌جا شد!

تلاش احمدی‌نژاد برای بازگشت به صحنه سیاست فارغ از هر نتیجه‌ای که برای او در آینده به دنبال داشته باشد ناخودآگاه ذهن علاقه‌مندان به ورزش را به سوی خاطرات تلخ دوران حضور او می‌برد.

به گزارش جهان مانا به نقل از قرن نو، محمود احمدی‌نژاد امروز رسما برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او فوتبالی‌ترین رئیس جمهور تاریخ ایران است. کسی که در زمان ریاستش بر دولت نهم با درگیری که میان وزیر ورزش وقت و رئیس فدراسیون فوتبال اتفاق افتاد در نهایت فوتبال ایران با تعلیق مواجه شد. در همان سال‌ها گفته می‌شد محمود احمدی‌نژاد حتی عنوان کرده بود که می‌خواهد خودش شخصا مدیریت فدراسیون فوتبال را بر عهده بگیرد.

رئیس جمهوری که شاید آشکارترین دخالتش در فوتبال ایران در ماجرای برکناری علی دایی از تیم ملی رقم خورد. در بازی ایران و عربستان و در شرایطی که تیم ملی موقعیت نسبتا مناسبی برای صعود به جام جهانی داشت حضور احمدی‌نژاد در ورزشگاه آزادی حواشی تلخی برای فوتبال ایران و تیم ملی رقم زد.

شاگردان علی دایی در فروردین 87 در تهران میزبان عربستانی بودند که آمده بود امیدهای خود را برای صعود زنده نگه دارد. بازی در نیمه اول اما با تساوی بدون گل به پایان رسید. در بین دو نیمه اما یک اتفاق دور از انتظار رخ داد. رئیس جمهور و وزیر ورزش و هیات همراه قصد حضور در رختکن تیم ملی را داشتند که این موضوع با مخالفت علی دایی روبه رو شد. موضوعی که حتی با وساطت همراهان هم به جایی نرید تا محمود احمدی نژاد بعد از این اتفاق به جایگاه ویژه ورزشگاه بازگردد. شاگردان دایی اگرچه در اوایل نیمه دوم موفق شدند توسط مسعود شجایی به گل برسند اما دو گل عربستانی ها در ادامه همان چیزی بود که می‌شد بهانه اخراج علی دایی باشد. در نهایت حکم اخراج علی دایی ساعتی بعد از پایان بازی با عربستان اعلام شد تا سرمربی سابق ایران در برنامه نود علنا به این موضوع اشاره کند که علی کفاشیان کوچک‌ترین نقش در این ماجرا نداشته است.

ماجرای حضور احمدی‌نژاد در تمرین تیم ملی پیش از جام جهانی 2006 و حضور در سالن فوتسال همراه با برخی از بازیکنان سابق تیم ملی ایران و دریافت پیراهن مارادونا( که برای مردم ایران فرستاده بود) نمونه‌‌های دیگری است از علاقه یک‌طرفه رئیس‌جمهور سابق به فوتبال است. جایی که به خودی خود کانون توجه مردم است و چه ویترینی از این دلچسپ‌تر برای مردی که هرگز تسلیم به حاشیه راندن خود نشده است.

حالا تلاش برای بازگشت احمدی‌نژاد به صحنه سیاست فارغ از هر نتیجه‌ای که برای او در آینده به دنبال داشته باشد ناخودآگاه ذهن علاقه‌مندان به ورزش را به سوی خاطرات تلخی می‌برد که در زمان حضور او اتفاق افتاد. هواداران فوتبال هنوز رجزخوانی‌های او و تیم مدیریتی اش در ورزش را فراموش نکرده‌اند. آنهایی که فدراسیون جهانی فوتبال را دیکتاتور می‌نامیدند و البته بدون اینکه تصور خاصی از بازخورد پیشنهادشان داشته باشند در تلاش برای تشکیل «فیفای اسلامی» بودند!

دیدگاه