شب سرنوشت‌ساز استقلال و مجیدی در آزادی | خداحافظی با رویای آبی‌ها؟

استقلال امروز در حالی برابر گل گهر به میدان خواهد رفت که این بازی به نوعی می تواند انگیزه های آبی ها برای ادامه لیگ را مشخص کند.

به گزارش جهان مانا به نقل از قرن نو؛ لیگ برتر ایران امروز بعد از چند هفته تعطیلی دوباره از سر گرفته می شود. اگر چه طی هفته گذشته بازی های معوقه انجام شد و استقلال موفق شد تا با پیروزی برابر شهر خودرو از دل حواشی 3 امتیاز مهم بیرون بکشد اما امروز یکی از بازی های هفت گانه باقی مانده تیم های لیگ برتری برگزار خواهد شد.

پرسپولیس و استقلال امروز درحالی در رفسنجان و تهران به میدان خواهند رفت که دیدار های امروز شاید به نوعی تکلیف استقلال در ادامه لیگ را یک سره کند.

جنگ سهمیه برابر شاگردان ژنرال

آبی ها تا پایان فصل با احتساب بازی امروز 7 بازی پیش رودارند.

7 بازی و 21 امتیازی که تک تک این امتیازات می تواند در سرنوشت شاگردان مجیدی اثر گذار باشد. اما آبی ها امروز باید ابتدا خیال خودشان را از سهمیه آسیا آسوده کنند.

آبی ها با 40 امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار دارند و برای کاهش اختلاف امتیاز خود با صدر جدول باید برابر گل گهر سیرجان 3 متیاز مهم را به دست بیاروند.3 امتیازی که هم می تواند امیدهای کم آبی ها برای قهرمانی را زنده نگه دارد و هم اینکه خیال آبی ها را برای کسب سهمیه آسیا راحت کند.

اما گل گهر رقیب امروز استقلال با 35 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند و یکی از مدعیان اصلی سهمیه آسیا محسوب می شوند. بنابر این شاگردان قلعه نویی امروز با انگیزه کسب 3 امتیاز برابر استقلال به میدان خواهند آمد. اتفاقی که اگر بیفتد می تواند حتی تهدید کننده سهمیه استقلال برای حضور در آسیا باشد.

هفت خوان آبی ها برای قهرمانی

استقلال تا پایان فصل باید به ترتیب برابر گل گهر(خانگی)، آلومینیوم اراک (خارج از خانه) تراکتور (خانگی)سایپا (خارج از خانه) نفت مسجد سلیمان (خانگی) نساجی (خارج از خانه) و سپاهان (خانگی) به میدان برود.

با توجه به روند امتیاز گیری سپاهان و پرسپولیس (دو تیم 48 امتیازی) در لیگ برتر به نظر می رسد دو مدعی اصلی قهرمانی بالاتر از 60 امتیاز در پایان فصل به دست بیاورند و استقلال برای زنده نگه داشتن امید قهرمانی خود چاره ای ندارد جز اینکه در 7 بازی آینده خود به پیروزی برسد تا حد نصاب امتیاز گیری برای قهرمانی را به دست بیاورد.

پرسپولیس علیه رویای 8 ساله استقلال!

با این حساب دیدار امروز استقلال و گل گهر و 3امتیاز آن به نوعی تعیین کننده سرنوشت آبی ها در لیگ برتر خواهد بود. در صورتی که پرسپولیس امروز در رفسنجان موفق به کسب 3 امتیاز شود و آبی ها در تهران امتیاز از دست بدهند به نوعی پایان رویاپردازی های شاگردان مجیدی برای قهرمانی در لیگ برتر خواهد بود. رویایی که آخرین بار اردیبهشت 8 سال پیش اتفاق افتاد و استقلالی ها با امیر قلعه نویی در اردیبهشت 92 جام قهرمانی را بالای سر بردند.

اما در صورتی که پرسپولیس امروز در رفسنجان و در چمن مصنوعی ورزشگاه این تیم امتیاز از دست بدهد و آبی ها در تهران به پیروزی برسند امیدهای قهرمانی استقلال پررنگتر خواهد شد البته به شرطی که سپاهان هم روز یکشنبه امتیاز از دست بدهد.

باید متنظر ماند و دید در ساعات پایانی امشب با نتایج به دست آمده انگیزه شاگردان مجیدی برای ادامه لیگ چه خواهد بود؛ امیدواری به قهرمانی یا فقط کسب سهمیه.

دیدگاه