روند واکسیناسیون تند می‌شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند، چرا که تا پایان شهریور روند واکسیناسیون سرعت بخشیده می شود.

محمدعلی محسنی بندپی اظهار کرد: گلایه مردم از کند بودن روند واکسیناسیون قابل قبول است، سیاست ما در مقابل کرونا انفعالی بوده، یعنی بعد از آنکه با پیک اول کرونا مواجه شدیم فکر اساسی صورت نگرفت که وارد پیک های بعدی نشویم. متاسفانه حتی ورود به پیک ششم هم دور از ذهن نیست، پس باید فکر جدیدی باشد چون تا وقتی سیاست فعلی برقرار است نباید توقع داشت. بدان معنا که کرونا جلو آید و ما عقب نشینی کنیم و در همین شرایظ شاهد تجمعات و گردهمایی ها و عدم رعایت پروتکل ها باشیم.

وی در عین حال گفت: البته در کشورهایی که واکسیناسیون بطور اساسی صورت گرفته همچنان بر رعایت پروتکل تاکید دارند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به رونمایی از چند واکسن کرونا، گفت: از مرحله رونمایی تا تولید انبوه فاصله زیادی وجود دارد، برای تولید انبوه به زیرساخت ها، مواد اولیه و کارکنان و اعتبارات ریالی و ارزی نیاز است. از بین مجموعه های تولید کننده واکسن کرونا، واکسن کوو برکت توانسته به دلیل پشتیبانی های مالی به اهدافش برسد و قرار است تا پایان تیر ماه رقم قابل توجهی از واکسن کرونا را تولید و عرضه کند.

وی افزود: از طرف دیگر از آنجا که واکسن محصول انحصاری در اختیار چند کشور است، ما با تحریم مواجه هستیم و لذا باید تمرکز بر تولید داخل باشد. اخیرا هیاتی از کمیسیون بهداشت از مراکز تجمیع واکسن بازدیدی به عمل آورد که نشان از سر و سامان یافتن اوضاع دارد.

محسنی بندپی با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: تا زمان تزریق واکسن برای دو گروه سنی ۸۰ سال به بالا و ۷۵ تا ۸۰ سال مشکل چندانی وجود نداشت و مشکلات زمانی شروع شد که نوبت به واکسن گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال رسید. به این دلیل که افراد زیادی را شامل می شد و از طرف دیگر عامه مردم تقاضای تسریع در روند واکسیناسیون داشتند چون هم از زدن ماسک و هم از خود حبسی خسته شده اند، این باعث شد با هجمه ای از تقاضای مردم برای دریافت واکسن مواجه شویم، آن هم در شرایطی که محدودیت عرضه وجود دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: همچنان مردم را به داشتن آرامش دعوت و تشویق می کنم، ان شاءالله تا پایان شهریور با قول های داده شده سرعت واکسیناسیون تسریع پیدا می کند.

دیدگاه