وظیفه قالیباف در برابر توهین به افراد از پشت تریبون مجلس چیست؟

رئیس مجلس موظف است فرصت پاسخگویی به کسانی بدهد که در مجلس به آنها توهین شد

روز گذشته در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، اتهاماتی علیه برخی شخصیتها از زبان برخی نمایندگان مطرح شد.

بدین شکل که ذوالنور که به عنوان یک نماینده احمدی‌نژادی در مجلس شناخته میشود، دیروز در سخنانی در حمایت از وزیر پیشنهادی اطلاعات، رؤسای جمهور دولت‌های اصلاحات و سازندگی و بعضی افراد ضد احمدی‌نژاد را عوامل فتنه 88 دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم، گفت: «زمانی‌که سخنرانی هاشمی در قم در سال ۸۵ به هم خورد. هاشمی بارها پیگیر بود و فشارهای بسیاری حاکم بود. من و برخی دیگر از آقایان خواستار آزادی بچه‌ها بودیم. …»

نماینده مردم قم در مجلس همچنین گفت:« آقای یونسی به عنوان وزیر اطلاعات دولت دوم آقای خاتمی عنوان کرد که آقای خاتمی برای من این شرط ضمن عقد را گذاشت که آقای خطیب را از مدیرکلی اطلاعات قم بردارم.»

در همین راستا، روزنامه جمهوری اسلامی در نقد آنچه که در دیروز در صحن علنی مجلس گذشت، نوشت: اکنون که مواضع رئیس دولت‌های نهم و دهم به روشنی نشان داده وی منشأ فتنه بوده، چنین سخنانی از یک نماینده مجلس جای تأمل زیاد دارد. با توجه به اهانت‌هائی که این شخص از تریبون مجلس به شخصیت‌های مورد احترام مردم در غیاب آنها کرده، طبق نظر امام خمینی، رئیس مجلس شورای اسلامی موظف است به توهین‌شوندگان یا خانواده‌های آنها فرصت پاسخگوئی از همان تریبون را بدهد.

دیدگاه