واکنش فاطمه هاشمی به یک ادعای دیگر درباره پدرش/ برخی درصدد انتقام از آیت‌الله هستند

روزنامه آرمان نوشت: هنوز هم که هنوز است برای مطرح کردن خودشان از نام آیت‌ا… هاشمی استفاده می‌کنند و داستان‌پردازی‌هایی درباره ایشان و تصمیماتشان در زمان حیات می‌کنند که به‌راحتی قابل پذیرش نیست.

خیال‌شان هم راحت است که آیت‌ا… نیست تا بخواهد آنها را به سبب ادعاهایشان مورد پرسش قر ار داده یا به آنها تذکر دهد و سپس به بیان اصل موضوع بپردازد. در طی بیش از پنج سالی که از رحلت آیت‌ا… هاشمی می‌گذرد، بارها نقل‌قول‌ها و تصمیماتی را منتسب به ایشان کردند که واقعیت نداشت و کمی زود مشخص شد طرح این موضوعات برای فریب افکار عمومی و القای دروغین مطلع بودن از واقعیات است. برخی هم درصدد انتقام از آیت‌ا… هستند و هنوز ناراحتند که چرا ایشان با آگاه‌سازی جامعه از فساد در موضوعات مختلف سبب رکود بازار دروغ و فریب آنها شده بود.

دسته سوم هم برای قابل پذیرش بودن ادعاهای‌شان روایات مختلفی از تصمیمات و اقدامات آیت‌ا… هاشمی می‌سازند و مطرح می‌کنند. اخیرا یک عضو مجمع تشخیص مصلحت چنین روایت کرده است که «قرار بود مراسم تنفیذ آقای احمدی‌نژاد برگزار شود، هاشمی رئیس مجمع تشخیص بوده و رئیس‌جمهور دست راست او می‌نشست؛ ما به او گفتیم که آقای رئیس‌جمهور را تحویل بگیرید، هاشمی در پاسخ گفت نه من چنین کاری نمی‌کنم!» حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در ادامه می‌گوید: «خبر دارم که از طرف بیت رهبری انقلاب با بالگرد به ویلای او در شمال کشور رفتند تا ایشان در مراسم تنفیذ شرکت کند؛ اما هاشمی در منزل نبود؛ دختر هاشمی (فائزه) گفته بود به پدرم دست پیدا نخواهید کرد!»

بازخوانی یک غیبت پیش از بررسی اظهارات مصباحی‌مقدم لازم است مراسم تحلیف احمدی‌نژاد در سال 88 بازخوانی شود. مراسم تحلیف دور دوم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۸ در شرایطی کاملاً خاص برگزار شد. روز ۱۸ مرداد سال ۸۸، وقتی وی قرار بود در مجلس شورای اسلامی سوگند ریاست جمهوری را ادا کند، حدود دو ماهی می‌شد که کشور شاهد درگیری‌ها و اعتراضاتی پس از برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ بود. این مراسم با حدود ۲ ساعت تأخیر و با غیبت برخی مسئولان فعلی و پیشین نظام جمهوری اسلامی برگزار شد. ضمن آنکه صداوسیما نیز آن را پوشش زنده نداد. در مراسم هم بسیاری از سفرای خارجی دعوت شده حضور پیدا نکردند و برخی سفارتخانه‌ها نیز ترجیح دادند تا مقامات رده‌پایینی، چون دبیرسوم خود را راهی این مراسم کنند.

حدود ۶۰ نفر از نمایندگان فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هشتم نیز از حضور در مراسم خودداری کردند. اما از همه بیشتر غیبت برخی چهره‌های سرشناس داخلی بود که در این مراسم به چشم می‌آمد؛ آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ناطق‌نوری،محسن رضایی، سیدحسن خمینی و رئیس دولت اصلاحات از این دسته بودند. ضمن آنکه از جمع هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان هم تنها آیت‌ا… هاشمی‌ شاهرودی، به‌عنوان رئیس دستگاه قضایی وقت در مراسم حضور داشت، بنابراین نباید غیبت را تنها منتسب به آیت‌ا… هاشمی دانست بلکه باید شرایط را مهم‌ترین دلیل غیبت بزرگانی از جمله هاشمی و ناطق نوری و … دانست.

سایت مقام معظم رهبری در 14 مرداد 88 در یادداشتی به غیبت هاشمی چنین اشاره کرده است: « از این میان نبود هاشمی‌رفسنجانی چندان غیرمنتظره نبود و البته غیرقابل توجیه بود. غیرمنتظره نبود همچنان که وی در عید سعید مبعث هم که جمعی از مسئولان و مردم با «آقا» دیدار داشتند غایب بود. دلخوری و ناراحتی هاشمی‌رفسنجانی و احمدی‌نژاد نسبت به یکدیگر اگر به گذشته خیلی دور برگردانده نشود در طول 4سال گذشته دولت نهم نمودهای عینی داشت. محمود احمدی‌نژاد در بسیاری از جلسات مجمع تشخیص مصلحت شرکت نمی‌کرد و هاشمی‌رفسنجانی هم در بعضی از جلساتی که احمدی‌نژاد به نمایندگی از جمع سخن می‌گفت شرکت نمی‌کرد که یکی از مهم‌ترین این جلسات، که در سال گذشته و قبل از انتخابات اخیر برگزار شد دیدار مهم هرساله کارگزاران نظام با آقا بود که هاشمی‌رفسنجانی در آن شرکت نکرد.»

توضیح فاطمه هاشمی درباره یک غیبت مشخص نیست چه موضوعی مطرح شده که مصباحی‌مقدم تصمیم گرفت روایتی از غیبت آیت‌ا… هاشمی مطرح کند. روایتی که به اذعان نزدیکان آیت‌ا… با واقعیت همخوانی ندارد. فاطمه هاشمی در واکنش به اظهارات مصباحی‌مقدم به ارائه توضیحاتی درباره غیبت آیت‌ا… در مراسم تنفیذ و تحلیف احمدی‌نژاد پرداخت. چند روز قبل از برگزاری مراسم تنفیذ، آیت‌ا… خامنه‌ای از آیت‌ا… هاشمی درخواست می‌کنند که در مراسم تنفیذ احمدی‌نژاد شرکت کرده و حکم تنفیذ را به وی بدهد که آیت‌ا… هاشمی پاسخ می‌دهند، توقع نداشته باشید در مراسم شرکت کنم و این کار را انجام دهم، چون ایشان را اصلاً قبول نداشت. بنابراین آیت‌ا… هاشمی در هفته منتهی به مراسم، عازم سفر به منطقه شمال(بابل ) می‌شوند.

در شب قبل از تنفیذ،آقای محسن رضایی از طریق مسئول تشریفات مجمع تشخیص،تلفن محل استقرار آیت‌ا…هاشمی‌رفسنجانی را جویا و تماس می‌گیرد و اظهار می‌دارد:بنده به همراه آقای آقامحمدی، می‌خواهیم به شمال بیاییم و با آیت‌ا… هاشمی برای مراسم تنفیذ به تهران برگردیم. از دلایل آیت‌ا… هاشمی که به آقای رضایی گفته شد از جمله اینکه: ایشان علاقه‌ای به حضور در این مراسم ندارند، چون انتخاب احمدی‌نژاد را درست نمی‌دانند. بنابراین نه در آن مراسم شرکت می‌کنند و نه حکم تنفیذ را می‌دهند. اصل ماجرا به همین شکل بوده و حاشیه‌ها و شایعات دیگری که در این خصوص مطرح می‌شود خلاف واقع است. بنابراین، از آقای مصباحی‌مقدم انتظار می‌رود در کسوت یک روحانی، در صحت مطالب خود دقت بیشتری بفرمایند.» دلواپسان هم از اظهارات مصباحی‌مقدم به نفع خودشان بهره بردند به‌عنوان نمونه فارس نوشت: «فائزه هاشمی که با مخفی کردن پدرش هیزم بر آتش فتنه گذاشته بود، بعدها چنان سرنوشت تلخی پیدا کرد که با جنایتکارترین سیاستمدار تاریخ آمریکا همنوا شده و اعلام کرد که هوادار ترامپ است!» نکته بعدی این است که دلواپسان بارها در تخریب هاشمی و خانواده او از واژه بالگرد استفاده کردند مانند مشرق که می‌نویسد خاطرات هاشمی نشان می‌دهد که او و خانواده‌اش در موارد متعددی از هلی‌کوپتر برای جابه‌جایی در سفرهای داخل و خارج شهر استفاده می‌کرده‌اند.

دیدگاه