فرانسه ادعای اکبر خوش‌کوشک درباره معاوضه افسر امنیتی با زم را تکذیب کرد

یک منبع دیپلماتیک فرانسه روز جمعه در پاسخ به پرسش یورونیوز ادعای اکبرخوش‌کوشک، مقام امنیتی پیشین وزارت اطلاع ایران مبنی بر همکاری سازمان امنیت خارجی فرانسه (DGSE) در طرح ربودن و انتقال روح‌‌الله زم از عراق به ایران را بی‌اساس توصیف کرد.

به گزارش جهان مانا، این مقام دیپلماتیک گفت: «این ادعا هیچ پایه و اساسی ندارد. فرانسه به شدت ربایش و اعدام روح‌الله زم را محکوم کرده است و بار دیگر این محکومیت را تکرار می‌کند.»

اکبر خوش‌کوشک، که یکی از اعضای سابق وزارت اطلاعات ایران در دهه‌های شصت و هفتاد شمسی بود، به سایت رویداد ۲۴ گفته بود که عملیات کشاندن روح‌الله زم از فرانسه به عراق و بازداشت وی در این کشور، با همکاری کامل سازمان امنیت خارجی فرانسه و در چارچوب طرح مبادله زم با یک افسر نفوذی فرانسوی در داعش انجام شده است.

تاکنون مقامات ایران واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند.

خبر بازداشت روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز در مهر سال ۱۳۹۸ اعلام شد. زم پس از برگزاری شش جلسه محاکمه در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد. این حکم در آذرماه سال ۱۳۹۹ اجرا شد.

سازمان امنیت خارجی فرانسه یکی از زیرمجموعه‌های ارتش این کشور است. وزارت دفاع فرانسه هنوز واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده است.

منبع: یورونیوز

دیدگاه