اظهارات متناقض بهارستان نشین ها درباره لزوم تصویب یا عدم تصویب توافق احیای برجام در مجلس

امروز بعد از آنکه مسئولان مرتبط با فرایند مذاکرات احیای برجام راهی بهارستان شدند تا در جلسه غیرعلنی ، نمایندگان مجلس را در جریان آخرین اخبار و تحولات مذاکرات قرار بدهند، اظهارات متناقضی ازسوی نمایندگان به گوش رسید.

حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه، علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی چهار نفری بودند که امروز به مجلس رفته بودند.

به گزارش جهان مانا، پس از اتمام جلسه غیرعلنی، در حالی که یک عضو هیات رئیسه مجلس از لزوم تصویب توافق احیای برجام در مجلس سخن گفته، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی بیان داشته که توافق نیازی به تصویب در بهارستان ندارد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه به تیم مذاکره کننده کشورمان برای توافق اختیار تام داده شده است،گفت: هرگونه توافق تیم مذاکره کننده کشورمان با طرف مقابل نیازی به تصویب مجلس ندارد.

ولی اسماعیلی که با ایرنا گفتگو می کرد، تاکید کرد: نیازی نیست که توافق آنها با طرف مقابل به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

اما یک عضو هیات رئیسه مجلس در اظهارنظری کاملا متفاوت به خبرگزاری فارس گفت که «هر گونه توافق با طرف مذاکره‌کننده باید به تصویب مجلس برسد.»

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه «بسته پیشنهادی خود را درباره توافق ارائه کرده‌ایم و حال توپ در زمین آمریکا و غرب است و آن‌ها هستند که باید تصمیم مناسب را درباره توافق بگیرند» ؛ افزود: هر گونه توافق با طرف مذاکره‌کننده باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

دیدگاه