پردرآمدترین‌ فوتبالیست‌ها/ رونالدو و مسی صدر را به امباپه تحویل دادند

نشریه فوربس در تازه‌ترین رده‌بندی پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان، برای نخستین بار بازیکنی غیر از «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» را در صدر قرار داد.

به گزارش جهان مانا، نشریه فوربس تازه‌ترین رده‌بندی پردرآمدترین بازیکنان فوتبال را منتشر کرد و در آن نام کیلین امباپه، ستاره باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بالاتر به عنوان پردرآمدترین بازیکن ذکر شده است.

این نخستین باری است که نامی غیر از مسی یا رونالدو در صدر این فهرست دیده می‌شود. این مکان هشت سال در اختیار این دو فوق ستاره فوتبال جهان بود.

بر اساس اعلام فوربس، برآورد می‌شود امباپه ۲۳ ساله بدون احتساب دستمزد مدیربرنامه‌اش، در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ حدود ۱۲۸میلیون دلار دریافت کند؛ رقمی که در رنکینگ پردرآمدترین‌های نشریه فوربس، یک رکورد محسوب می‌شود.

پس از امباپه، مسی و رونالدو به ترتیب با ۱۲۰ و ۱۰۰ میلیون دلار در رده‌های دوم و سم جای دارند.

نیمار، ستاره برزیلی پی‌اس‌جی نیز با ۸۷ و محمد صلاح ستاره مصری لیورپول با ۵۳ میلیون دلار، جایگاه‌های چهارم و پنجم را اشغال کرده‌اند.

همچنین، ارلینگ هالند که فصل درخشانی را با منچسترسیتی آغاز کرده، با ۳۹ میلیون دلار درآمد، برای نخستین بار در فهرست ۱۰ نفر اول جای گرفته است.

به نوشته فوربس، باتوجه به اینکه مسی و رونالدو به پایان روزهای درخشان فوتبالی خود نزدیک می‌شوند، حضور امباپه فرانسوی و هالند نروژی به عنوان تنها بازیکنان زیر ۳۰ سال این فهرست، نشانه‌ای از تغییر موازنه قدرت در این ورزش محبوب محسوب می‌شود.

فوربس تخمین زده که در مجموع ۱۰ نفر نخست این فهرست، در فصل جاری ۶۵۲ میلیون دلار به جیب بزنند؛ رقمی که در مقایسه با فصل گذشته(۵۸۵ میلیون دلار)، رشد ۱۱درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

دیدگاه