تمام کار‌ها مغفول مانده؛ نمی‌توانیم به مشتریان خارجی‌مان بگوییم «سروش» و «بله» نصب کنند

در روز‌هایی که ما اینجا اینترنت را بستیم و با مافیای وی پی ان دست و پنجه نرم می‌کردیم، در همین دبی نمایشگاهی برگزار و چندین میلیارد دلار سرمایه در حوزه IT و ICT جابه جا شد.

به گزارش جهان مانا، عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق درخصوص تاثیری که قطعی اینترنت بر کار تجار و فعالیت‌های تجاری گذاشته است، می‌گوید که ما که کارمان تجارت است و می‌خواهیم با مشتریان خارجی‌مان در ارتباط باشیم، با مشکل مواجه شده‌ایم چراکه به هر حال نمی‌توانیم به مشتریان‌مان بگوییم سروش نصب کنند. نرخ FDI یکی از شاخص‌های کشورهای در حال توسعه است. این عدد بسیار مهمی است که جذب سرمایه‌گذار خارجی را باید داشته باشیم تا محقق شود. یکی از پیشنیازها برای سنجش آن، سهولت کسب و کارهاست که متاسفانه ما روز به روز داریم از این کار فاصله می‌گیریم.

علی شریعتی درباره تاثیر قطعی اینترنت بر فعالیت‌های تجاری، عنوان کرد: «گزارشی را کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران تهیه و واکاوی کرد و در این خصوص هشدار داد. بنابر آمار گویا حدود 9 میلیون نفر به طور مستقیم از این بستر استفاده می‌کنند. گروه‌های دیگری هم مثل ما که کارمان تجارت است و می‌خواهیم با مشتریان خارجی‌مان در ارتباط باشیم، با مشکل مواجه شده‌ایم چراکه به هر حال نمی‌توانیم به مشتریان‌مان بگوییم سروش نصب کنند.»

منبع: انتخاب

دیدگاه