مکرون: احتمال صلح در اوکراین وجود دارد

در بحبوحه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، امانوئل مکرون گفت که معتقد است احتمال صلح در اوکراین وجود دارد و همچنین از مردم اوکراینی خواست تا نسبت به زمان و شرایط صلح تصمیم بگیرند.

به گزارش جهان مانا به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه طی کنفرانسی در رم با هدف ترویج صلح جهانی اظهار کرد: «احتمال صلح در اوکراین وجود دارد و در آینده یک قرارداد صلح می‌تواند با طرف دیگر (روسیه) منعقد شود.»

از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، فرانسه بارها به مسکو نسبت به اهمیت باز نگه‌ داشتن کانال‌های دیپلماتیک غربی تاکید کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهوری فرانسه در قسمت دیگری از سخنرانی خود تصریح کرد که این انتخاب خود اوکراین است تا نسبت به زمان و شرایط صلح با روسیه تصمیم بگیرد و در عین حال هشدار داد که "پایان جنگ بدین معنا نیست که هر کسی که پیروز شود، قدرتمند است."

ماکرون در این کنفرانس سه روزه که توسط موسسه کاتولیک با ارتباط نزدیک به واتیکان سازماندهی شده، گفت: «هنگامی که دولت اوکراین زمان صلح را انتخاب کند، جامعه جهانی در آن زمان آنجا حضور خواهد داشت. من با چنین مفهومی که خنثی ماندن به معنای پذیرش و ترویج مفهوم قدرت است، موافق نیستم.»

منبع: ایسنا

دیدگاه