هشدار به رانندگان: برای وام کرونایی تماسی نمی‌گیریم؛ اطلاعات بانکی‌تان را ندهید

در شرایطی که برخی رانندگان بین‌شهری از کلاهبرداری عده‌ای به نام سازمان راهداری به بهانه پرداخت وام کرونایی گلایه ‌کردند، مدیرکل حمل‌ونقل مسافر این سازمان اعلام کرد: به هیچ وجه از هیچ دستگاه دولتی با مردم تماسی برقرار نخواهد شد و در برقراری ارتباط‌ها نیز رانندگان به چنین روش‌های کلاهبرداری توجه نکنند و هیچ اطلاعاتی از حساب‌ بانکی یا رمز کارت‌شان را ندهند.

به گزارش جهان مانا، برخی رانندگان بین شهری از کلاهبرداری به شیوه‌های مختلف و تحت عناوینی مانند سازمان راهداری و به بهانه پرداخت تسهیلات شش میلیون تومانی گلایه کردند.

داریوش باقرجوان - مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای - در این باره به ایسنا گفت: ادارات کل راهداری به هیچ راننده ای در این زمینه زنگی نمی‌زند و وقتی همه جزئیات دریافت تسهیلات شش میلیون تومانی رانندگان از طریق سامانه کارا در حال انجام است، نیازی به برقراری تماس تلفنی نیست.

وی افزود: از همه رانندگان وسائل حمل‌ونقل عمومی بین شهری تقاضا می‌کنیم که به این تماس‌ها که از سوی کلاهبرداران گرفته می‌شود اعتمادی نکنند، چرا که اساسا چنین قول و قراری نبوده که برای پرداخت تسهیلات به رانندگان زنگ زده شود.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: از سوی دیگر نیز حتی اگر رانندگان در سامانه کارا ثبت نام خود را تکمیل کنند، نهایتا تاییدیه تسهیلات برای آن پیامک می‌شود یا از این طریق بانک عامل به رانندگان معرفی می‌شود. به هیچ وجه از رانندگان اطلاعاتی درباره حساب بانکی یا رمزهایشان پرسیده نخواهد شد و اگر چنین اتفاقی برای راننده‌ای افتاد ضمن عدم همکاری با فرد مذکور آن را به پلیس فتا معرفی کند یا آنکه از طریق سازمان راهداری شکایت‌شان را پیگیری کند تا با افراد متخلف برخورد شود.

باقرجوان اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان حامی رانندگان بین شهری این مساله را پیگیری می‌کند، گرچه هیچ گزارشی تاکنون از کلاهبرداری از رانندگان به دست ما نرسیده اما اگر کسی شکایتی دارد آن را به ما اعلام کند تا از طریق پلیس فتا پیگیری کنیم.

دیدگاه