بیت‌کوین و بازار رمزارز صعود را ادامه می‌دهند؟

قیمت رمزارزهای اصلی بازار دوباره صعودی به نظر می‌رسند، زیرا معامله‌گران باور دارند که تورم به اوج خود رسیده است. گفتنی است، این مسئله با اعلام نرخ بهره ایالات متحده مرتبط است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حرکت صعودی قیمت در بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و سایر ‌کوین‌های اصلی بازار علیرغم بیان جنگ طلبانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز چهارشنبه این هفته، رخ داد.

آینده بیت‌کوین در تصمیمات فدرال رزرو
رئیس فدرال رزرو در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز برای صحبت درباره توقف افزایش نرخ بهره و یا کاهش سرعت آن زود است. این اعلامیه در مقایسه با بیانیه مکتوب فدرال رزرو، که توسط اکثر ناظران به عنوان بیانیه‌ای «بدتر از قبل» تفسیر شد، معامله‌گران را تا حدودی در مورد پیام‌های فدرال رزرو سردرگم کرد.

از جمله در این بیانیه آمده است که فدرال رزرو هنگام تصمیم گیری در مورد گام بعدی خود، «تجمیع انباشته شدن سیاست پولی» و همچنین «تأخیرهایی را که سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم تاثیر می‌گذارد» در نظر خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که اعلام نرخ بهره بعدی فدرال رزرو در 14 دسامبر انجام می‌شود. در حالی که نظر پاول بر کاهش قیمت بیت‌کوین و بازار رمزارز در روز چهارشنبه بود. روزهای پنجشنبه و جمعه، بیت‌کوین روند صعودی را تجربه کرد و اوضاع دوباره به خوش‌بینی محتاطانه معامله‌گران درباره آینده این رمزارز بازگشت.

روند کنونی بیت کوین

به طور کلی، بیت‌کوین و بازار رمزارز تمایل به دنبال کردن بازار سهام دارند. بنابراین جای تعجب نیست که توقف در افزایش نرخ بهره برای بازار کریپتو بسیار صعودی تلقی شود.

چندین سرمایه‌گذار با حجم زیاد در این فضا، از جمله مایک نووگراتز، مدیر عامل گلکسی دیجیتال، به ارتباط قوی بین اقدامات فدرال رزرو و قیمت بازار رمزارز نیز اشاره کرده‌اند.

نووگراتز در آوریل امسال در کنفرانس بیت‌کوین 2022 در میامی به صراحت گفت که «به محض توقف فدرال رزرو، فکر می‌کنم بیت‌کوین به ماه خواهد رفت».

در همان کنفرانس از نووگراتز در جواب به این سوال که بیت‌کوین تا چقدر بالا خواهد رفت، وی پاسخ داد: «یک میلیون دلار».

وی افزود، من دعا می‌کنم که دلار قوی بماند و قیمت بیت‌کوین تا بی‌نهایت پیش نرود. نووگراتز همچنین به حضار گفت: «اگر بیت‌کوین به بی‌نهایت برسد، به این معنی است که تمام ثبات در غرب از بین رفته است.»

در حال حاضر قیمت بیت‌کوین در بالای سطح 21هزار دلار تثبیت می‌شود. گفتنی است در صورتی که قیمت بتواند به بالای سطح 21هزار و 500 دلار صعود کند، هدف 22هزار دلار برای قیمت بیت‌کوین در کوتاه مدت قابل دستیابی خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه