خاتمی: «مرگ بر دیکتاتور» شایسته اغتشاشگران است/اگر کسانی از ریختن خون مردم لذت می برند نباید با آنها برخورد شود؟

امام جمعه موقت تهران گفت: تضعیف نظام اسلامی حرام است، تهمت به یک فرد حرام است، تهمت به یک نظام حرام نیست؟

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: اینکه برخی بگویند فساد در نظام اسلامی نهادینه شده است دروغ و تهمت است. این تهمت به نظام اسلامی نمی چسبد، این بی تقوایی است که یک نظام رو سفید را به عنوان نظام مساله دار معرفی کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه معترض، غیر اغتشاش گر است، گفت: قانون اساسی و دین ما می گوید اعتراض آزاد است و سیره علی (ع) هم این را می گوید. اما اغتشاش متفاوت است. اغتشاش یعنی قرآن سوزی، طلبه را با شکنجه کشتن، بسیجی کشتن، اهانت به امامینی که نماد دفاع از دین است و غارت اموال مردم و آمبولانس ها را به آتش کشیدن. اعتراض مجاز است اما اغتشاش برای یک لحظه هم مجاز نیست نه در ایران که کل اروپا.

وی ادامه داد: شما که اروپا و آمریکا کعبه آمال‌تان است، آیا در اعتراضات تورات و انجیل می سوزانند و بانک غارت می کنند؟ اینکه کسانی اصرار دارند اغتشاش را اعتراض نام نهند، مغلطه سیاسی است. از دل این اغتشاش ترور زاییده شد. آنچه در ایذه و اصفهان شد، ترور بود و شما اغتشاش‌گران زمینه این کار را فراهم کردید و «مرگ بر اغتشاش‌گر» لایق شماست. می گویند نگویید اینها را، لج می کنند. غلط می کنند پس قانون کجا نشسته که این جنایتکاران را سر جای خود بنشاند.

خاتمی با بیان اینکه یکی از اهداف اغتشاشات براندازی است، اظهار کرد: این چیزی نیست که ما بگوییم، خودشان می گویند پیش به سوی اعتراض تا براندازی. آنها که توانسته بودند گوش به اراجیف شما نمی دهند و آنها که نتوانستند و با زور مجبور شدند مغازه هایشان را ببندند هم به خاطر دیکتارتوری شماست.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: مرگ بر دیکتاتور یک مصداقش همین اغتشاشگران هستند. مسئول ما به دانشگاه می رود اما اجازه صحبت به او نمی دهند. شاه چه کرد؟ دهان ها را بسته بود و شما هم همین کار را می کنید، رضاخان به زور می خواست چادر بردارد که شما هم همین کار را می کنید پس شما دیکتاتورید و این شایسته خود شماست.

وی ادامه داد: البته براندازی از اول اسلام سابقه دارد. مدام با شما می جنگند تا دست از دینتان بردارید و این واقعیت است. آمریکا، رژیم صهیونیستی، فرانسه و انگلیس و گروه های ضد مردم و منافقین و سلطنت طلب ها وارد شدند و با دین حرف دارند. اگر با دین حرف ندارید قرآن چه کار کرده بود که سوزاندید، مسجد چه کرده است؟ این هدف شماست اما ناکامید. اسلام پرآوازه بوده و هست و خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هدف دیگر اغتشاشات، آسیب به نظام اسلامی است. انبیا حکومت تشکیل می دهند اما حکومت با اقتدار. حکومت بی اقتدار نمی تواند امنیت را برقرار کند. اغتشاش‌گران اقتدار نظام اسلامی را هدف قرار دادند. با کمال وقاحت حافظ امنیت کشور را می کشند و اینجاست که با تمام وجودم از قوه قضاییه تشکر می کنم که وارد صحنه شده و لیدرهای اغتشاش را محاکمه می کند. ما راضی به ریخته شدن خون هیچ کس نیستیم اما اگر کسانی از ریختن خون مردم لذت می برند نباید با آنها برخورد شود؟ باید شود و اشد مجازات هم باید باشد.

خاتمی اضافه کرد: بیش از ۲۰ سال است در حوزه علمیه قم خارج فقه و اصول تدریس می کنم، به قضات می‌گویم برخی از این اغتشاش گران سه عنوان دارند؛ اول «قاتل» که می گوید بیرون هم روم باز هم می‌کشم. دوم، محارب ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی. سوم، اینها «باقی» هستند که توضیحش مفصل است. الان دستگاه قضایی یک عنوان را گرفته است اما ما از آنها تشکر می کنیم و درباره اینهایی هم که گرفتند می گوییم قانون را رعایت کنید.

امام جمعه موقت تهران گفت: هدف سوم اغتشاشگران «تجزیه» است. غربی‌ها الکی خوش هستند و فقط خودشان این حرف را باور می کنند. محال است چنین چیزی درباره ایران اتفاق افتد. ایرانی جماعتی است که از بیگانه نفرت دارد و همه اقوام نفرت دارند. آذری زبان ها نشان دادند عاشق میهن هستند و از اول انقلاب هم شعارشان این بوده «آذربایجان تا آخر مدافع انقلاب است» کردستان و سیستان بلوچستان هم همین طور. از زبان شما از سپاه پاسداران که در مقابله با تجزیه طلبان اقدام می کنتد عمیقا تشکر می کنم.

خاتمی هدف چهارم اغتشاشگران را زیر سوال بردن امنیت کشور دانست و افزود: این همان است که آمریکا گفت می‌خواهد ناامنی را به عمق ایران‌ ببریم. اینها امنیت نظام اسلامی را هدف گرفتند و به شما اطمینان می دهم مسئولان زیرک ما در این عرصه هم آنها را ناکام می گذارند. هدف دیگر این است که مردم را ناامید کنند. خارجی ها که نگو و نپرس. یک طوری حرف می زنند انگار مدتهاست انقلاب رفته است. در واقعه طبس و کودتای نوژه خدا کمک کرد. الان هم خدا کمک می‌کند. ما خدا و رهبری هوشیار و بیدار و مردمی همراه داریم پس ما عناصر امید فراوان داریم.

خاتمی در پایان برای موفقیت تیم ملی در مسابقات جام جهانی آرزوی موفقیت کرد و گفت که ان شاءالله آنها نماد ایران غیور و اسلامی باشند و با موفقیت به کشور برگردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه