خطیب جمعه تهران مطرح کرد؛ رنجش رهبری از کشته شدن افراد بی‌گناه در بلوچستان

تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به سفری که در راس هیاتی از سوی رهبر انقلاب به استان سیستان و بلوچستان داشت، گفت: این استان موصوف به غیرت و وطن‌دوستی است. با گروه‌های مختلف مردم دیدار کردیم. دیدگاه‌های علما، نخبگان و سران طوایف را دریافت کردیم. باتوجه به حوادثی که رخ داده بود، بخشی از هم‌وطنان بی‌گناه کشته و مجروح شدند. این اتفاق برای امام عزیزمان رنج‌آور بود. علی‌رغم تدابیر استانی، ایشان فرمودند که این هیات به استان برود و مسائل را بشنود و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران گفت: در هفته گذشته تحلیل بسیار ژرف و حکیمانه از رهبر عزیزمان درباره شرایط کشور و موقعیتی که در آن قرار داریم، دریافت کردیم. جان کلام در سخن ایشان این بود که مساله بین ما و جریان استکباری، پیشرفت است. آن‌ها نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند.

وی با اشاره به سفری که در راس هیاتی از سوی رهبر انقلاب به استان سیستان و بلوچستان داشت، گفت: این استان موصوف به غیرت و وطن‌دوستی است. با گروه‌های مختلف مردم دیدار کردیم. دیدگاه‌های علما، نخبگان و سران طوایف را دریافت کردیم. باتوجه به حوادثی که رخ داده بود، بخشی از هم‌وطنان بی‌گناه کشته و مجروح شدند. این اتفاق برای امام عزیزمان رنج‌آور بود. علی‌رغم تدابیر استانی، ایشان فرمودند که این هیات به استان برود و مسائل را بشنود و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: طی یک هفته این کار به صورت فشرده انجام شد. نتایج محسوسی در ارتقای امنیت، آرامش و وحدت به دست آمد. از میزبانی پر از مهر و محبت مردم، مسئولان، سران طوایف و نخبگان سیستان و بلوچستان تقدیر می‌کنم.

وی همچنین بیان داشت: از مواضع انقلابی و بسیجی دولت، دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی در برابر رفتارهای مضحک تروئیکای اروپایی و مواضعی که کشورهای اروپایی نسبت به حقوق بشر دارند، تشکر می‌کنم. مسئولان در برابر جبهه غربی محکم و انقلابی ایستادند. غنی‌سازی ۶۰ درصد در فردو آغاز شد. برخی از کشورهای اروپایی‌ها بدانند که حسابشان پیش ملت ایران مفتوح است. این‌ها خیلی به جمهوری اسلامی جفا کردند و روزهای سختی خواهند داشت.

امام جمعه موقت تهران در پایان صحبت‌هایش برای تیم ملی کشورمان در جام جهانی فوتبال آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم خوش بدرخشند و دل ملت عزیزمان را شاد کنند.

منبع: تسنیم

دیدگاه
اخبار بازرگانی