واکنش سوریه به تصمیم امریکا برای تعلیق موقت تحریم ها:گمراه کننده است

دمشق تصمیم امریکا برای تعلیق موقت و جزئی تحریم‌ ها علیه سوریه را «گمراه کننده و با هدف ایجاد یک تصور انسانی نادرست» توصیف کرد.

به گزارش جهان مانا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم گمراه کننده صادر شده از سوی دولت امریکا در خصوص تعلیق موقت و جزئی برخی از اقدامات قهری و یکجانبه مرگباری که بر مردم سوریه تحمیل شده، چیزی جز تکرار تصمیم های ساختگی قبلی نیست که هدف آن ایجاد یک تصور نادرست انسان دوستانه است.

این وزارتخانه افزود: اقدامات قهری و سیاست های ایالات متحده، مردم سوریه را از برخورداری از ثروت طبیعی غارت شده خود محروم کرده و توانایی نهادهای دولتی را برای بهبود شرایط زندگی، دستیابی به توسعه و ارائه خدمات اولیه محدود کرده است.

وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد که تصمیم جدید امریکا بر پایبندی واشنگتن به تحریم های غیرقانونی خود تاکید دارد و افزود: بنابراین، دولت امریکا نمی تواند مردم سوریه و جهان را با تلاش برای موجه جلوه دادن خود فریب دهد و از مسئولیت خود در جلوگیری از تلاش ها برای نجات و حمایت از زلزله زدگان و تامین نیازهای اولیه مردم آسیب دیده سوریه فرار کند.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه خود از ایالات متحده خواسته است تا به اقدامات قهری یکجانبه تحمیل شده بر مردم سوریه، بدون تردید، بدون قید و شرط یا استثناء، فوراً پایان دهد و از اقدامات خصمانه خود و نقض قوانین بین‌المللی و اصول و مبانی و اهداف منشور سازمان ملل متحد خودداری کند.

این وزارتخانه از تمام کشورها و سازمان های بین المللی که در مصیبت های مردم سوریه در نتیجه زلزله ویرانگر و در جنگ مداوم آنها با تروریسم در کنار آنها ایستاده اند، خواست تا لغو بی قید و شرط محاصره غیرانسانی، غیراخلاقی و غیرقانونی تحمیل شده بر مردم سوریه را از امریکا مطالبه کنند.

دیدگاه