خواص عجیب و باورنکردنی فلفل

همه فلفل‌ها منابع عالی ویتامین A و C، پتاسیم، اسید فولیک و فیبر هستند. فلفل سبز قبل از اینکه فرصتی برای زرد، نارنجی و سپس قرمز شدن داشته باشد زودتر برداشت می‌شود. در مقایسه با فلفل دلمه‌ای سبز فلفل قرمز تقریباً 11 برابر بتاکاروتن بیشتر و 2 برابر ویتامین C بیشتری دارد.

فلفل‌ها چند نوع هستند؟

فلفل‌ها در سرتاسر جهان یافت می‌شوند و در غذا‌های متنوعی از آن‌ها استفاده می‌شود. برخی به خاطر گرمای آتشین خود شناخته می‌شوند. برخی دیگر به اندازه کافی شیرین هستند که به عنوان میان وعده میل شوند.

فلفل‌ها چه فوایدی برای بدن دارند؟

فلفل دلمه‌ای کم کالری و دارای مواد مغذی زیادی است و چندین ویتامین مهم از جمله ویتامین C دارد. تنها 1 فنجان فلفل دلمه‌ای سبز خرد شده به بدن شما کمک می‌کند آهن را جذب کرده و زخم‌ها را التیام بخشد. همچنین ممکن است در پیشگیری از شرایط مختلف از جمله بیماری قلبی و سرطان به عنوان بخشی از رژیم غذایی و سبک زندگی سالم نقش داشته باشد. سایر فواید فلفل دلمه‌ای شامل:

کاهش فشار خون بالا:

چندین مطالعه نشان می‌دهد افرادی که سطوح بالای ویتامین C در بدن خود دارند (بر اساس غلظت ویتامین C در پلاسمای آنها) کمتر در معرض فشار خون بالا قرار می‌گیرند.

بهبود سیستم گوارشی:

فیبر غذایی با حجم دادن به مدفوع به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. این باعث می‌شود عبور آن‌ها آسان‌تر شود. رژیم غذایی سرشار از فیبر همچنین ممکن است به این معنی باشد که شما کمتر به هموروئید مبتلا می‌شوید.

کاهش خطر ابتلا به دیابت:

غذا‌های پر فیبر مانند فلفل دلمه‌ای سرعت جذب قند در جریان خون را کاهش می‌دهند. ویتامین C همچنین ممکن است به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. به خاطر داشته باشید که الگوی غذایی کلی شما بیش از هر غذای خاصی اهمیت دارد.

آیا فلفل باعث کاهش وزن می‌شود؟

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که معمولاً غذا‌های تند نمی‌خورند به احتمال زیاد از افزایش گرما سود می‌برند. به نظر می‌رسد کپسایسین با افزایش دمای بدن بر متابولیسم تاثیر می‌گذارد که انرژی بیشتری مصرف می‌کند. پیپرین که در فلفل سیاه خشک یافت می‌شود ممکن است از تشکیل سلول‌های چربی جدید جلوگیری کند.

دیدگاه