منابع عبری مدعی شدند: دستور نتانیاهو به ارتش اسراییل برای آمادگی جهت حمله احتمالی به ایران

میدل ایست نیوز نوشت: منابع اسراییلی خبر دادند که «بنیامین نتانیاهو» دستور آمادگی کامل دستگاه نظامی اسرائیل برای حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران را صادر کرده است.

به گزارش جهان مانا به نقل از پایگاه عبری i24، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل، در هفته‌های اخیر 5 جلسه محرمانه با محوریت ایران داشته که در آنها تصمیم به افزایش آماده‌باش و آمادگی کامل برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران در همه سطوح گرفته است.

بر اساس این گزارش، برخی از عالی‌ترین چهره‌های امنیتی اسرائیل از جمله وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش و رئیس موساد و رئیس شورای امنیت ملی و رئیس دستگاه اطلاعات ارتش و برخی از دیگر فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل در این جلسات حضور داشته‌اند.

این گزارش افزوده که نتانیاهو در دیدارهای خود با مشاور امنیت ملی امریکا و وزیر خارجه این کشور و نیز با رئیس جمهور فرانسه تأکید کرده که اگر نتوانند چاره‌ای برای مسئله ایران بیندیشند، اسراییل به صورت یکجانبه اقدام خواهد کرد.

همزمان این گزارش تأکید کرده که اسرائیل اخیرا به سران حماس و حزب‌الله پیغام داده که تنش سیاسی داخلی در اسرائیل به معنای آماده نبودن اسرائیل برای اقدام نظامی در غزه یا لبنان نیست.

دیدگاه